939 Bundkort til vandkøling?
Fra : Stenovitz

Dato : 16-11-04 20:35

Jeg går og tænker på at bygge et nyt kraftigt og lydløst system op, baseret
på AMD64 og Socket939 teknologi, i den forbindelse leder jeg efter et
fornuftigt bundkort. Jeg regner med at vælge følgende væskekølingssystem
fra Asetek: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=101832

Følgende komponenter regner jeg med at investere i:
CPU: AMD64 3500+
RAM: 2x512MB PC4200 Kingston HyperX2
Grafikkort: endnu ikke bestemt om det skal være PCI-Express eller AGPx8,
men _skal_ have Video-IN mulighed (ifb. med videoredigering), for et par
måneder siden hældte jeg mest til FX5900XT, men jeg er åben for andre bud
(maxpris 2.000kr)
Harddisk: 200GB Seagate Barracuda 7200.7
DVD-brænder: MSI DR12-A
Kabinet: STØJSVAGT - maxpris ca. 1200-1300kr

Jeg mangler altså at vælge bundkort + kabinet der passer til ovenstående
komponenter incl. Asetek væskekølesystemet. Er der nogen, der har gode bud?
(angående grafikkort, jeg ender nok med en PCI-Express løsning).

mvh Steen

Fra : Jakob M

Dato : 16-11-04 22:36

> (angående grafikkort, jeg ender nok med en PCI-Express løsning).

Så er du nødt til at vente lidt endnu. PCI express bundkort til socket 939
er ikke på markedet i DK endnu. De burde dog snart dukke op, måske om en
måneds tid.

Mvh
Jakob

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 18-11-04 00:02

"Stenovitz" <notforspamming@go.away> wrote in message
> [...]

bud?
> (angående grafikkort, jeg ender nok med en PCI-Express løsning).

Kig hos shg, jeg fik lige mit KT12A-L30 10MM i tirsdags til ca. 2000 kr
billiger end det link på edbpriser du linkede til. Shg har faktisk de fleste
modeller af asetek's vandkøling systemer. Har dog ikke monteret mit endnu,
bliver nok på søndag. En amd 64 3500+ 939 jeg køre med sammen med MSI K8N
Neo2-54G (Nforce 3) af grafik kort har jeg saphire X800XT VIVO som jeg fik
til en billig penge i tappehallerne i lørdags til computer messe. MSI
bundkortet fik jeg anbefalet af en af mine venner, da jeg ikke gad og vente
på nforce4, da der nok ville gå lidt før A03 udkommer, da der åbenbart er
visse fejl ved A01 og A02 bla med HT at den ikke kan køre 5x og vist
problemer ang. pci-e. Selvom jeg ikke har ventet syntes jeg da boardet og
systemet køre kanont ifht. mit gamle p4 system (P4 2,8G 800 FSB HT, Asus
P4C800 delux). Mit er ikke mere end ca 14 dage gammelt af ram køre jeg med
corsair XMS matched pair 2 x 512mb. Mht. kabinet køre jeg med Thermaltake
Xaser III V1000A, der skal jeg fjerne de 2 nedereste HD rammer for at
montere vandkølingen pga. dual radiator, så det skal nok være at den type
som minimun højde mæssigt, min er 54cm med fod uden ca 52cm. Men kan da
melde tilbage hvordan det er gået med montering at vandkølingen på søndag,
hvis det har interesse.

Hygge

Dorthe

Fra : Stenovitz

Dato : 18-11-04 11:34

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> wrote in

Hej Dorthe,

> Kig hos shg, jeg fik lige mit KT12A-L30 10MM i tirsdags til ca. 2000
> kr billiger end det link på edbpriser du linkede til.

Synes ikke lige jeg kan finde den, kan du smide et direkte link her?
2000kr billigere, er du så sikker på det også er med VGA og Chipset
køler? Jeg vil gerne have vandkøling af CPU, VGA og Chipset.

{klip]
> saphire X800XT VIVO som jeg fik til en billig penge i tappehallerne i
> lørdags til computer messe.

Dette kort har jeg også kastet mine øjne over, på diverse benchmarks
rundt omkring på nettet ser det ikke så tosset ud.

> [...]
> rammer for at montere vandkølingen pga. dual radiator, så det skal nok
> være at den type som minimun højde mæssigt, min er 54cm med fod uden

Jeg fik så i første omgang ikke nævnt at jeg så regner med at køre med 4
harddiske (mine 2 gamle IDE-133 + 1-2 nye SATA-150 drevialt + 2
yderligere IDE enheder (DVDBrænder), derfor regner jeg under alle
omstændigheder at ville invistere i et Hightower, med oceaner af plads
til mine 6 enheder + vandkølingen. Spørgsmålet er bare hvilket hightower
der har den bedste løsning (mest støjsvagt + mest plads) indenfor en
prisramme på 1200-1300kr.

Men kan da melde tilbage hvordan det er gået med montering at
> vandkølingen på søndag, hvis det har interesse.

Alles erfaringer med vandkøling har pt. min interesse

Mvh Steen

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 19-11-04 04:59

> Synes ikke lige jeg kan finde den, kan du smide et direkte link her?
> 2000kr billigere, er du så sikker på det også er med VGA og Chipset
> køler? Jeg vil gerne have vandkøling af CPU, VGA og Chipset.
Ja det er samme model som du har kigget på, har det liggende ved siden af.
Står på kassen KT12A-L30. Link til den hos shg er
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320627 godt nok det link på
siden der er til asetek er modellen på ½" men det er 10mm du får. Prøv at
tag et kig rundt på shg's side, de har mange ting også kabinetter,
casemodding etc. til en rimelig pris.

Hygge

Dorthe