Funktion til at skifte klasse på link.
Fra : Peter Anskjær

Dato : 16-11-04 18:08

Hej Ng
Jeg har en række links med name="button0", name="button1", ...
Disse links har et baggrundsbillede ved normal og et ved hover som er
defineret via css. Hvert link udskifter et billede med et andet via
javascript ved hjælp af document['imagename'].src = billedesti, så der er
ikke reload ved tryk på billede.
Nu vil jeg så gerne have skiftet class på det aktive link så dette link har
samme baggrundsbillede som ved hover hvorved man kan se hvilket billede der
pt vises. Som udgangspunkt har links'ne ingen klasse, men jeg tænker at jeg
med javascript, button1.className = 'classname' kan give det aktive link det
andet baggrundsbillede og så fjerne class fra alle de andre links. Desværre
kan jeg bare ikke få det til at virke, er der nogle der kan fortælle mig
hvordan jeg via javascript skifter klasse på et link, kan det overhovedet
gøres via name og skal linket have en klasse fra start?

Derudover har jeg en funktion som tager en int som argument, denne vil jeg
meget gerne bruge i et navn, altså 'button"int_arg"' hvor int_arg er
argumentet, hvordan gør jeg dette?

Mvh
Peter

Fra : Peter Anskjær

Dato : 16-11-04 18:25

"Peter Anskjær" <peter@_fjern_dette_nskjaer.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ng

begge problemer løst, den sidste skulle jeg nok lige have tænkt mig lidt
mere om, det var selvfølgeligt "string"+int, den første løste jeg ved at
give alle links en unik id=button0... i stedet for name og fange den via
getElementById('button0')

Mvh
Peter