Elam-(Iran)-profetien fra Jer.49,34-39
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 16-11-04 14:21

Profetien lyder således:

(på hverdagsdansk)

Jer. 49,34-39

Denne profeti imod Elam gav Herren
profeten Jeremias kort efter, at Zedekias
var blevet konge i Juda.
Herren den Almægtige siger: Jeg vil
tilintetgøre Elams berømte bueskytter
og sprede folket for alle fire vinde, så
de jages i landflygtighed ud over hele
verden. Min vrede er stor imod Elam,
siger Herren, og derfor sender jeg kri-
gens rædsler over dem, så de bukker
under og udryddes af deres fjender.
jeg rejser min trone i Elam, siger
Herren, og styrter deres konge og deres
embedsmænd. Men senere vil jeg
bringe folket på fode igen, siger Herren.

Der kan godt være, at teksten kan forstås på en anden måde, end jeg hidtil
har antaget:

Landflygtigheden kan også blive landets borgere påtvunget, dersom det
radioaktive materiale fra deres tungtvandsreaktorer bliver spredt udover
landet.

Om dette så kommet til at ske gennem jordskælv (ihukom Chernobyl) eller
gennem krig vides ikke.

With kind regards (file 3067),
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 300 US $), jump ...
3042 news:AUo6d.53392$Vf.2568978@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 16-11-04 14:39

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... Jer. 49,34-39 ... ]

> [...]
> landet.
>

> Om dette så kommet til at ske gennem jordskælv (ihukom Chernobyl) eller

Un-identified voice came:
(2004-11-16, CET 14:37:1x, delay -00:00:07)
- "Login ... prime-objects."

File-number: 3249

Fra : Lyrik

Dato : 16-11-04 17:17

Jesus-loves-you wrote:
> [...]
> Herren den Almægtige siger: Jeg vil
> tilintetgøre Elams berømte bueskytter
> og sprede folket for alle fire vinde, så
++++++++++++++++++

Måske er det fortid? Elams bueskytter havde næppe udviklet
tungtvandsreaktorer.
Elamitterne er væk.IMHO.

Hilsen
Jens

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 17-11-04 22:58

"Lyrik" skrev

[ ... ]
> Måske er det fortid? Elams bueskytter havde næppe udviklet
> tungtvandsreaktorer.
> Elamitterne er væk.IMHO.

Hej Jens Erik,

Det kunne for så vidt godt være fortid, men profetien indeholden en særlig
bemærkning, vi ikke finder ret mange steder i Bibelen. Sætningen lyder
således:

"Jeg rejser Min trone i Elam ..."
(Jer. 49,38)

Mon dette vil blive overset i verdenshistorien ?

-

Endvidere indeholder profetien en anden bemærkning, som lyder "... i de
sidste dage ...". Denne type bemærkning hentyder til tiden umiddelbart
førend Messias komme.

Derfor kan Elamitterne (i Guds øjne) næppe være væk ...

Vi genfinder for øvrigt bemærkningen i andre af GT-profetierne vedrørende
Ismaels (araberne) afkom.

Med venlig hilsen
File-number: 3252