MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
videocodec-helvedet
Fra : Peter T.

Dato : 15-11-04 08:32

Jeg er langt fra den eneste, som oplever følgende problemer med mere eller
mindre obskure videocodecs.

I Det ene øjeblik kan windows mediaplayer (WMP) afspille en divx-film. I
det andet øjeblik kan jeg kun afspille den i divxplayer (DP), hvis jeg
overhovedet er så heldig. Nu og da oplever jeg også at helt almindelige
mpeg-film ikke kan afspilles i WMP, men sagtens kan afspilles i DP, mens
divx-film kun kan afspilles i WMP og ikke i DP. At det er helt tilfældigt
hvornår hvilke codecs kan/ikke kan afspilles i diverse movieplayers (andre
players end WMP og DP er også testet - med samme resultat) er ikke noget
nyt for mig. Nogle gange er der kun billede og andre gange er der kun lyd.
En af mine venner har enddog oplevet, at han kun har kunnet se billedet i
den ene afspiller og høre lyden i den anden afspiller.

Det er problemer som jeg oplevede, da jeg havde win98 og det sker også nu,
hvor jeg brugt win2000 med forskellige servicepacks. Min laptop med winxp
har også samme problemer (den har en helt dugfrisk winxp install med nyeste
codecs) og mange af mine bekendte, som bruger win2000/winXP har også altid
haft problemer uanset servicepack/codec-versioner osv.. Og naturligvis har
jeg som regel altid brugt de nyeste eller næstnyeste codecs. Det er som om
det er styret af vejret udenfor og en reboot hjælper ofte, som det eneste,
hvis jeg har problemer med afspilning.

Hvorfor f*nden er der ofte så meget bøvl med afspilning af videostumper i
forskellige codec-formater???

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede

Fra : Peter T.

Dato : 15-11-04 08:36

Peter T. leverede følgende historie fra de varme lande:

> Hvorfor f*nden er der ofte så meget bøvl med afspilning af
> videostumper i forskellige codec-formater???

Jeg glemte at tilføje, at problemet også er der uanset hvilken version af
WMP jeg har brugt... Pt. bruger jeg WMP v9, men problemet opstår også i
WMP v10.

Fra : ///JJ

Dato : 15-11-04 08:41

Peter T. wrote:
> [...]
>
> Jeg glemte at tilføje, at problemet også er der uanset hvilken
> version af WMP jeg har brugt... Pt. bruger jeg WMP v9, men problemet

Jeg vil vædde at æde min vinter-hue på at du ikke har prøvet med v. 6.4! Der
virker det nemlig 99,9% af tiden hos mig. Jeg har godt installeret 9 og
senere 10, men kun fordi de giver lidt ekstra codecs. Jeg har selv
installeret DivX og Xvid, men jeg mener faktisk at sidstnævnte håndterer
DivX-formatet pt. Jeg kan se alt i min v. 6.4

///JJ

Fra : Zulu

Dato : 15-11-04 16:35

///JJ wrote:

> [...]
> codecs. Jeg har selv installeret DivX og Xvid, men jeg mener faktisk
> at sidstnævnte håndterer DivX-formatet pt. Jeg kan se alt i min v.

MP 6.4 er god, men Media Player Classic er bedre... :)

Hent den her:
http://sourceforge.net/projects/guliverkli/

--
Zulu