MS Windows
briani 27239
Problemer på Win XP Pro efter installation~
Fra : Kasper

Dato : 14-11-04 22:05

Hej Alle,

Jeg er i den uheldige situation, at min computer har fået en belastende ide
om at den engang imellem, som regel et par gange i timen, nogen gange
oftere, andre gange knap så ofte, stopper. Den fryser ganske enkelt 100%,
evt. spil stopper helt, musik stopper, cursoren stopper osv. Der er altså
ingen respons. Efter det der virker som mellem 5 og 10 sekunder, fortsætter
computeren, uden nogen former for problemer, med hvad den nu end var i gang
med. Der er intet at mærke på den udover dette, som altså så gentager sig
igen lidt senere. Det er naturligvis vanvittigt irriterende, og burde ikke
ske. Min computer er ret ny, og har kørt perfekt indtil nu (en måned eller
to), men pludselig begynder altså på det her pjat. Den eneste ændring jeg
kan se skulle kunne gøre det, er mit skift fra Panda Antivirus, til Norton
Internet Security 2005 pakken. Jeg er ret overbevist om at det startede
efter installation af denne. Jeg har pillet ved ca. alle indstillinger i
programmet, men det har endnu ikke hjulpet. Computeren har naturligvis været
både genstartet og slukket siden, men det sker altså stadig.

Jeg er ret sikker på at den fx ikke har varme problemer, da der sidder
rigtigt godt køleudstyr osv. på computeren, og kabinettet i øvrigt er koldt
når jeg mærker på det. Det bliver heller ikke værre af at jeg fx spiller et
tungt 3D spil end når jeg bare sidder i Windows og arbejder. Jeg tror heller
ikke at det på nogen måde er spyware relateret, da jeg tjekker efter den
slags engang imellem, men faktisk aldrig finder noget. Virus kan det ikke
umiddelbart være, da computeren har været beskyttet hele tiden, og
gennemtjekket. Jeg har som sagt prøvet en masse forskellige ting og
indstillinger, men indtil videre lader det ikke til at noget af det har
hjulpet. Gode råd efterspørges derfor, og jeg håber virkeligt på at et af
jer flinke mennesker kan hjælpe mig her :)

Mvh.

Kasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-04 06:34

Kasper skriver:

> [...]
> programmet, men det har endnu ikke hjulpet. Computeren har naturligvis været
> både genstartet og slukket siden, men det sker altså stadig.

Gammelkendt problem at virusprogrammerne ikke rydder ordentligt opefter
sig. Du kan risikere at rester fra det tidligere program stadigvæk kører
og en gang i mellem går det totalt i selvsving med det nye.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kasper

Dato : 15-11-04 10:48

Hej Klaus,

>Gammelkendt problem at virusprogrammerne ikke rydder ordentligt opefter
sig. Du kan risikere at rester fra det tidligere program stadigvæk kører
og en gang i mellem går det totalt i selvsving med det nye.

Okay, det er da i hvert fald et bud. Har du nogen ide om hvad jeg skal lede
efter/fjerne så? Jeg kørte som sagt Panda Antivirus før :)

Mvh.

Kasper

Fra : Lars

Dato : 15-11-04 22:38

On Sun, 14 Nov 2004 22:04:47 +0100, Kasper wrote:

> [...]
> igen lidt senere. Det er naturligvis vanvittigt irriterende, og burde ikke

[snip en masse]

Hej Kasper.

Gør dig selv en tjeneste og fjern Norton.
Det er med garanti den, der laver ulykker.

/Lars

Fra : Kasper

Dato : 15-11-04 23:31

Hej Lars,

>Gør dig selv en tjeneste og fjern Norton. Det er med garanti den, der laver
>ulykker.

Det gjorde jeg tidligere i dag, men lige lidt hjalp det. Enten har Norton
for alvor fucket mit system op, eller også er det ganske enkelt ikke Nortons
skyld. Jeg synes blot at alt peger på det første, så det er umiddelbart det
jeg mest tror på.

Jeg er meget bange for at de 650 kr. jeg har givet for softwaren, ender med
at koste mig 20-30 arbejdstimer på at formatere mit system og sætte det hele
op igen. For SATAN hvor er det dog surt.

Er der nogen der har et genialt forslag inden jeg ender med at spilde min
tid alt for meget? :)

Mvh.

Kasper