MS Windows
briani 27239
Software til delvis blokering af keyboard
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 14-11-04 15:55

Hejsa

Først og fremmest er jeg lidt usikker på, om dette er den rette
gruppe, men hvis ikke, så retter I bare på mig.

Jeg har en søn på 14 måneder, som elsker en online-pegebog, som jeg
har fundet på nettet. Til denne pegebog skal man kun bruge tasterne
mellemrum samt pil-venstre og pil-højre.

Derfor har jeg brug for et stykke software, som kan blokere for x
taster på mit keyboard. Findes dette mon?

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : JacobS.

Dato : 14-11-04 18:22

"Bo Kamp Dudek" skrev d. 14-11-04 15:55 dette indlæg :
> [...]
> har fundet på nettet. Til denne pegebog skal man kun bruge tasterne
> mellemrum samt pil-venstre og pil-højre.

Det kan du ikke! så simpelt er det! og nej, det er ikke den forkerte
gruppe du er inde i!
Men hvorfor vil du slette x?

Kan man ikke bruge musen?

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 14-11-04 18:29

[...]

med 'x taster' menes x antal taster og ikke x-tasten.. for at
præcisere, må kun mellemrum samt pil-venstre og pil-højre være
brugbare..

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-04 12:53

JacobS. skriblede og skrablede følgende:

> Det kan du ikke! så simpelt er det! og nej, det er ikke den forkerte

NÅH!

Hvordan kan du afvise noget så kategorisk, når du ikke kender alle
programmer i hele verden?!

http://www.softboy.net/keystroke-converter/index.html

Den kan blokere alle taster og 117 andre ting....

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-04 12:59

> [...]

programmer i hele verden?!

http://www.softboy.net/keystroke-converter/index.html

Den kan blokere alle taster og 117 andre ting....

Og der er indtil flere programmer, som kan gøre det samme!

Endnu et :
http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/Mouse_and_Keyboard_Utilities/Key_Transformation.html

SÅ simpelt er det!

Claus

Fra : Leonard

Dato : 14-11-04 18:46

Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk> wrote:

>Derfor har jeg brug for et stykke software, som kan blokere for x
>taster på mit keyboard. Findes dette mon?

Det ved jeg ikke, men http://www.marsoft.dk/ kan noget med løse
knapper som du vælger hvad skal kunne. De kan sikkert levere noget med
3 knapper, der virker som de taster du vil lade drengen bruge.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-11-04 18:53

Bo Kamp Dudek wrote:

> Derfor har jeg brug for et stykke software, som kan blokere for x
> taster på mit keyboard. Findes dette mon?

Det er muligt at ændre tasterns funktioner. Til det er der masser af
programmer. Om et af dem lige er lavet til det du beskriver i tankerne, ved
jeg ikke.

Ta' et kik på MSKLC. Prøv at lave et helt nyt keyboard-layout. Hvis man så
kan koble det på et sprog-layout i Windows, burde du kunne skifte med [Alt
+ Shift] mellem det normale og dit tilpassede. Kik i kontrolpanelte under
sprog eller lignende.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=fb7b3dcd-d4c1-4943-9c74-d8df57ef19d7&displaylang=en

--
Mvh. Lars

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 14-11-04 21:17

[...]

>Ta' et kik på MSKLC

når jeg forsøger at installere, får jeg at vide, at jeg skal have .Net
frameworket installeret, for at kunne installere MSKLC.. jeg har så
forsøgt at downloade og installere .NET, men får stadig ikke lov at
installere..

hvilken version af .NET skal man mon installere?

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 14-11-04 21:37

[...]

> [...]
>installere..
>
>hvilken version af .NET skal man mon installere?

nevermind.. fandt og installerede 1.1 versionen isteder for 2.0
SDK'en.. og derpå kunne jeg installere MSKLC.. skal dog lige lære
programmet at kende, men sådan er det jo med alt.. ehm..

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-11-04 22:16

> [...]

> Derfor har jeg brug for et stykke software, som kan blokere for x
> taster på mit keyboard. Findes dette mon?

Sikkert, men ka' du ikke bare fjerne tasterne på keyboard?

--
A: Because it changes the order you read a conversation
Q: Why is top-posting so annoying?

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 15-11-04 17:51

[...]

>Sikkert, men ka' du ikke bare fjerne tasterne på keyboard?

glemte vist at nævne, at jeg bruger selvsamme keyboard til
web-programmering 98% af tiden..

alternativt kunne man købe et billigt keyboard, men så skal jeg have
sådan en fætter, som kan splitte min keyb-port op i to..

findes sådan en?

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-11-04 20:13

> [...]

> alternativt kunne man købe et billigt keyboard, men så skal jeg have
> sådan en fætter, som kan splitte min keyb-port op i to..

Jeg har set nogle små usb-keypads i Fona.

--
A: Because it changes the order you read a conversation
Q: Why is top-posting so annoying?

Fra : Asle Bjerva

Dato : 15-11-04 22:07

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i melding

> Jeg har set nogle små usb-keypads i Fona.

Jeg hadde nesten samme "problem" og jeg fant følgende løsning.
Et stykke plastplate, 3-4 mm tykk, (jeg brukte perspex), med noen
avstandsstykker (legoklosser !) plassert rundt, så ingen taster kan trykkes
ned. For de taster man vil ha tilgjengelige, lager man hull i platen.
Platen satte jeg fast med to stk welcro bånd rundt tastaturet.
Raskt på og av, ingen programvare fix og triks, riktig vellykket !
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no