Problemer med ALSA og SPDIF
Fra : Henrik

Dato : 13-11-04 17:49

Hej!

Jeg har installeret FC3 og nu vil min boks (næsten) ikke spille mere.
Mit board er et Via Epia M10000, hvor jeg har jumbet det til at bruge
SPDIF udgangen, tidligere har det virket uden problemer.

Jeg kan godt hører lyden/musikken fra film der er encodet i AC3 _og_
bliver afspillet med hwac3 parametren:
mplayer -ao alsa -ac hwac3 minfilmmedac3.avi

Alt anden lyd vil ikke afspilles, dvs at jeg ikke får nogen lyd ved:
mplayer -ao alsa minmusik.mp3
mplayer -ao alsa minfilmmedac3.avi

Jeg syntes jeg har unmuted alt vha amixer, jeg har også givet boksen flg.
kommando:
amixer set 'IEC958 Playback AC97-SPSA' 0

Nogen der har nogle ideer?

MVH

Henrik