Problemer med ALSA og SPDIF
Fra : Henrik

Dato : 13-11-04 17:06

Hej!

Jeg har lige installeret FC3 og fået et underligt problem, jeg kan ikke
få lyd ud af min boks. Jeg har et Via Epia M1000 board, hvor jeg har
jumbet det således at jeg kan bruge SPDIF udgangen til lyd. Det har
virkede tidligere men efter opgraderingen er lyden væk.
Når jeg vil høre (mp3) musik via mplayer kommer der ingen lyd, ligeledes
kommer der ingen lyd på film, med mindre de er AC3 encoded _og_ bliver
afspillet med hwac3 parametren:
mplayer -ao alsa -ac hwac3 minfilmmedac3.avi

Det vil sige at disse to ikke giver lyd:
mplayer -ao alsa minfilmmedac3.avi
mplayer -ao alsa minmp3fil.mp3

Hvad er der gået galt?

MVH

Henrik

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-11-04 17:18

Henrik <ask@news.dk> writes:
>Hvad er der gået galt?

Dit lydkort kræver sikkert resampling til 48 kHz.

mplayer -af resample=48000 blahblah

Mvh.
   Klaus.