Quake 3 på linux?
Fra : Dennis

Dato : 12-11-04 19:34

hej.

jeg har quake3 liggende på cd-rom (det er til pc) og har linux installeret.
Kan jeg spille quake3 derpå?

Har søgt lidt men har fundet meget forskelligt. nogen der kan give link
til en side der forklarer hvordan jeg installere quake 3 og spiller det?

har selvfølgelig driver installeret osv, er bare i tvivl om hvoradn
spillet skal installeres

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 13-11-04 10:11

Dennis wrote:
> [...]
> til en side der forklarer hvordan jeg installere quake 3 og spiller det?
>
> har selvfølgelig driver installeret osv, er bare i tvivl om hvoradn

Der findes en portage til Linux så det skulle være designet til at kører
på en linux maskine (har selv prøvet og det kører fortrineligt).

Hvis det var du kørte med Gentoo kunne du bare skrive emerge quake3 og
så kopier en fil over fra cd'en og vupti.

jeg vil umidbart gætte at du skal bruge filen på den her side
http://mirrors.xmission.com/idsoftware/quake3/linux/?C=D;O=A

[ ] linuxq3apoint-1.32b-3.x86.run 02-Oct-2003 00:00 29M