SSH koden "-X"
Fra : JS

Dato : 12-11-04 01:39

Hvis man skriver SSH -l "Brugernavn" -X -C "Host"

i linux så får man al graffikken med fra den server man får forbindelse til.

Men hvis man bruger SSH på WinXP hvor skal man så skrive -X?

Mvh

Johs

Fra : Michael Knudsen

Dato : 12-11-04 02:25

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-11-04 11:28

"JS" <dsa.@asdf.com> writes:

> Hvis man skriver SSH -l "Brugernavn" -X -C "Host"
>
> i linux så får man al graffikken med fra den server man får forbindelse til.
>
> Men hvis man bruger SSH på WinXP hvor skal man så skrive -X?

Du skal have en lokal Xserver kørende, førend der er et sted grafikken
kan vises.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Esben Laursen

Dato : 12-11-04 18:20

JS wrote:
> Hvis man skriver SSH -l "Brugernavn" -X -C "Host"
>
> i linux så får man al graffikken med fra den server man får
> forbindelse til.
>
> Men hvis man bruger SSH på WinXP hvor skal man så skrive -X?

Jeg håber ikke i betragter dette som spam, men jeg har lavet en lille
terminal klient til windows som har en "mini cygwin" installation, plink og
en GUI frontend skrevet i VB6.. Den er self' OpenSource, måske det var
noget?

Du kan finde den på www.linuxtsc.org eller http://sf.net/projects/linuxts

Hygge

Esben

Fra : JS

Dato : 12-11-04 21:17

"Esben Laursen" <hyber@nospam.hyber.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> en GUI frontend skrevet i VB6.. Den er self' OpenSource, måske det var

Når jeg prøvet at starte et program (emacs) efter jeg er logget ind får jeg
følgende fejlmedelelse:

Undefined color: "black"

....er der iøvrigt muligt at bruge dit program til at se programmerne med
graffik og det hele?

Mvh

Johs

Fra : Esben Laursen

Dato : 12-11-04 23:08

JS wrote:
> "Esben Laursen" <hyber@nospam.hyber.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg prøvet at starte et program (emacs) efter jeg er logget ind
> får jeg følgende fejlmedelelse:
>
> Undefined color: "black"

Øhh, hvad mener du helt nøjagtigt? Jeg bruger normalt ikke emacs.

> ...er der iøvrigt muligt at bruge dit program til at se programmerne
> med graffik og det hele?

Ja, den kan bruges som X11 forward'er eller til XDMCP protokollen, hvis det
er det du mener.. Det er ikke noget fancy i det, det er Cygwin og putty der
gør arbejdet, det andet er bare en frontend til at starte dem med...

--
Esben