Kender nogen X-Win32?
Fra : JS

Dato : 11-11-04 21:37

Det er et ret smart program som gør en istand til at logge ind på en linux
maskine fra en windows maskine. Man kan så køre alle de programmer der
ligger på linux maskinen med graffik i et vindue på windows.

Jeg har bare det problem at når jeg bruger X-Win32 og jeg får adgang til et
terminal vindue på den ønskede linux maskine så kan jeg ikke slette det jeg
skriver i terminal vinduet. Trykker jeg på backspace eller Delete så laver
den bare tilde "~" istedet!

Er der nogen som kan forklare det?

Mvh

Johs

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-11-04 21:57

On Thu, 11 Nov 2004 21:37:17 +0100, JS wrote:

> [...]
> et terminal vindue på den ønskede linux maskine så kan jeg ikke slette
> det jeg skriver i terminal vinduet. Trykker jeg på backspace eller Delete

Under configuration findes en tab, hvorpå der står keyboard. Klik på
denne og find stedet hvor der står Alt Gr. Til venstre for denne tekst
findes en check box. Sørg for at der er en flueben her, og din Alt Gr
tast burde nu virke igen.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : JS

Dato : 11-11-04 22:16

> [...]
> denne og find stedet hvor der står Alt Gr. Til venstre for denne tekst
> findes en check box. Sørg for at der er en flueben her, og din Alt Gr

Jeg tror du har misforstået mig. Problemet er at når jeg får åbnet et
teminal vindue og trykker enten: backspace, delete, insert, page down, page
up så kommer der "~" istedet for de funktioner disse knapper ellers normalt
har.

Jeg har postet et screenshot af keyboard opsætningen i X-Win32 i dk.binaer.
Der er mange steder man kan sætte et flueben til venstre.

Mvh
Johs

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-11-04 23:46

On Thu, 11 Nov 2004 22:15:32 +0100, JS wrote:

> [...]
> teminal vindue og trykker enten: backspace, delete, insert, page down,
> page up så kommer der "~" istedet for de funktioner disse knapper ellers

Ja, det havde jeg. Dit problem er så, at tastaturopsætningen på din
windows og linux er forskellig. Er begge sat op til dansk tastatur?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : JS

Dato : 12-11-04 00:04

"Michael Rasmussen" <mir@miras.org> skrev i en meddelelse

> Ja, det havde jeg. Dit problem er så, at tastaturopsætningen på din
> windows og linux er forskellig. Er begge sat op til dansk tastatur?

På linux systemet kan man ikke skrive æ, ø og å men det er fordi de slet
ikke er på tastaturet. Vi bruger sun på diku. Men jeg har prøvet at skifte
til engelsk amerikansk etc uden det hjælper...som default står den bare til
at "AUTOMATIC SELECTION".

Mvh
Johs

Fra : Kent Friis

Dato : 11-11-04 22:11

Den Thu, 11 Nov 2004 21:37:17 +0100 skrev JS:
> [...]
> skriver i terminal vinduet. Trykker jeg på backspace eller Delete så laver

Det skulle da gerne være en ganske alm. xterm/rxvt/kterm/gnome-terminal
du får, der virker præcis ligesom når den viser vinduet på Linux'en.

Mvh
Kent

Fra : JS

Dato : 11-11-04 22:19

> Det skulle da gerne være en ganske alm. xterm/rxvt/kterm/gnome-terminal
> du får, der virker præcis ligesom når den viser vinduet på Linux'en.

Det tror jeg også det er og alt ser også ud som det skal lige bortset fra at
den skriver "~" når jeg trykker på: backspace, delete, insert, page down,
page up. Hvis jeg fx åbner emacs så går det fint med at bruge disse knapper.

Mvh

Johs

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-11-04 22:20

"JS" <dsa.@asdf.com> writes:

> [...]
> page up. Hvis jeg fx åbner emacs så går det fint med at bruge disse knapper.

Hjælper det (utestet) hvis du på linuxboksen i terminalvinduet starter
med at skrive

export TERM=vt100

?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : JS

Dato : 11-11-04 22:24

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@c.dk> skrev i en meddelelse

> Hjælper det (utestet) hvis du på linuxboksen i terminalvinduet starter
> med at skrive
>
> export TERM=vt100

Så skriver den bare "export: Commando not found"

Johs

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-11-04 22:35

"JS" <dsa.@asdf.com> writes:

> Så skriver den bare "export: Commando not found"

Så hyar du nok sat den op til at bruge tcsh i stedet

bumbum.

setenv TERM vt100

?

Fra : JS

Dato : 11-11-04 22:37

> Så hyar du nok sat den op til at bruge tcsh i stedet
>
> bumbum.
>
> setenv TERM vt100

Det gav ikke nogen fejlmeddelelse, men hjalp heller ikke. De linux maskiner
jeg logger ind på der har jeg kun adgang til mit personlige bibliotek.
Johs

Fra : JS

Dato : 11-11-04 23:26

Nu har jeg prøvet med Xmanager 2.0 og nu gør backspace i det mindste det den
skal selvom delete, insert, pageup, pagedown stadig laver "~".

Johs