Efter apt-get upgrade er font blevet for f~
Fra : Stig Sørensen

Dato : 11-11-04 16:37

Hejsa.

Har på en Debian maskine lige kørt en apt-get upgrade, alt virkede fint
herefter. Nu, hvor jeg lige har tændt computeren igen, er alle fonte
blevet fede, som jeg bestemt ikke kan lide.

Jeg havde fra tidernes morgen installeret msttcorefonts pakken og
indsættet "/usr/lib/X11/fonts/TrueType" i XFConfig filen.

Men efter en upgrade er det godt nok gået i smadder. Efter upgrade var
der netop en pakke, som lige skulle konfigures, der havde noget med
fonte at gøre, jeg husker kun at jeg valgte det anbefalede, nemlig
automatic.

Jeg husker selvfølgelig ikke hvilken pakke det var eller noget andet
hjælpsom.

Kan I evt hjælpe mig?

Fra : Christian Iversen

Dato : 11-11-04 21:21

Stig Sørensen wrote:

> [...]
> automatic.
>
> Jeg husker selvfølgelig ikke hvilken pakke det var eller noget andet

prøv lige engang at køre

$ dpkg-reconfigure fontconfig

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Stig Sørensen

Dato : 11-11-04 22:44

Christian Iversen wrote:

> prøv lige engang at køre
>
> $ dpkg-reconfigure fontconfig

Tak for det. Havde sat den til autohinter ;)