Harddisk check Win og Linux partitioner
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 10-11-04 08:12

Findes der et godt open source check program, som kan foretage en ikke
destruktiv alvorlig check af partitionerne på en hardisk
Jeg har bl.a. en Win2000 NTFS partition, som jeg ikke kan få de sædvanlige
Linux hjælpemidler til at kigge på.

Sååh, inden jeg stritter disken helt ud, ville det være rart at finde ud af
om jeg har en haltende disk eller kuk i systemet.

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Jørgen Kristensen

Dato : 10-11-04 12:49

Lars P. Magnussen wrote:
> [...]
>
> Sååh, inden jeg stritter disken helt ud, ville det være rart at finde ud af
> om jeg har en haltende disk eller kuk i systemet.

Hej

Maxtor har et dianoctic program der hedder Powermax, med dette program
kan du læse hele harddisken fra første til sidste sektor.

Hvis alle sektorene kan læses uden problemer har du testet alle
partitioner uden hensyn til styresystem.

Om en måned eller to kan du så gentage prøven.

Mvh. Jørgen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-11-04 15:01

"Lars P. Magnussen" <nix_spam_lpm@magnatek.nejtak> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

Prøv at se på smartctl.

/Rasmus

He has his own opinions
- just like the others.