Bash script ?
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 09-11-04 15:16

Hej Ng

Jeg har lige et lille spørgsmål...

Jeg sidder og leger med at script der skal oprette nogle brugere på en
mailserver, brugerne skal bare have et nummer f.eks x2000 og x2001 osv... og
så laves der et alias i postfix's aliasfil, så de får en ordenlig
mailadresse. Det har jeg fået til at virke.

Men jeg kunne godt tænke mig at det script der opretter brugeren, kan læse
brugernavnet i en anden tekstfil, hvor ledige brugernavne står, således at
når jeg kører bruger oprettelses scriptet, så tager den bare et navn fra
tekstfilen, således at jeg i brugerscriptet kun skal fortælle hvad
mailaliaset og passwordet skal være ?

f.eks at brugerscirptet, læser linie 1 i en tekstfil med brugernavne, og
indsætter det som $username i mit brugerscript. Nogen der ved hvordan jeg
fikser det ?

Mvh Jacob

Fra : Michael Knudsen

Dato : 09-11-04 17:19