Netbank (BG) og FireFox 1.0 - fedora c2
Fra : Jan Birk

Dato : 09-11-04 14:46

Når jeg loader

1) 'http://www.bgbank.dk/bgnetbank'
2) Accepterer caching under SSL
3) Log on

Crasher Firefox 1.0!

About:plugins -> Java(TM) Plug-in 1.4.2_04-b05

Har I andre samme problem? Mangler jeg et eller andet? Kommer der en
logfil et eller andet sted?

/Jan

Fra : frank damgaard

Dato : 10-11-04 00:19

Jan Birk wrote:

> 1) 'http://www.bgbank.dk/bgnetbank'
> 2) Accepterer caching under SSL
> 3) Log on

Der er flere krav end disse bla. Java og brug af MS Javascript
til navigeering.

Se også http://www.linux.dk/support/bank/?bkid=8&cn=dk

> Crasher Firefox 1.0!

> About:plugins -> Java(TM) Plug-in 1.4.2_04-b05

Måske Firefox ikke er oversat med samme gcc som Sun Java.
Virker Java på andre hjemmesider med Java ?

> Har I andre samme problem? Mangler jeg et eller andet? Kommer der en
> logfil et eller andet sted?

Jeg skiftede bank væk fra BG Bank.

--
Frank Damgaard |

Fra : Benjamin Bach

Dato : 10-11-04 19:25

Jan Birk wrote:
> [...]
>
> About:plugins -> Java(TM) Plug-in 1.4.2_04-b05
>
> Har I andre samme problem? Mangler jeg et eller andet? Kommer der en

Virker andre sider med java?

For hvis de heller ikke gør, så har du konfigureret din java plugin
forkert (konfiguration=symlinke til de rigtige java plugin filer).

/Benjamin

Fra : Preben

Dato : 11-11-04 00:49

Benjamin Bach wrote:

> Virker andre sider med java?
>
> For hvis de heller ikke gør, så har du konfigureret din java plugin
> forkert (konfiguration=symlinke til de rigtige java plugin filer).
>
> /Benjamin

Mine erfaringer siger mig, at jeg har en helt forkert bankforbindelse !!

De kræver, at jeg benytter en "mega-sikkerhedshuldfyldt" browser, og et
"uvandt - sikkerhedsdefekt operativstem" for at kunne benytte netbank.

Det er for dumt - hmm.. jeg er vist også for dum, for jeg har endu ikke
opsagt mine konti hos dem

De seneste betalinger har jeg overført med girokort i en kuvert
- og det var vist ikke meningen ?
Preben, der kører SuSe 9.0 Mozilla 1.7.2 - med stor tilfredshed !!!
http://kittelmann.dk - http://kixit.dk

Fra : Benjamin Bach

Dato : 12-11-04 15:49

Preben wrote:
> [...]
> opsagt mine konti hos dem
>
> De seneste betalinger har jeg overført med girokort i en kuvert

Så det du siger er, at det ikke har noget med java plugin'en at gøre? =)

/B

Fra : Preben

Dato : 13-11-04 00:38

Benjamin Bach wrote:

> Så det du siger er, at det ikke har noget med java plugin'en at gøre? =)
>
> /B

Det tror jeg ikke - de kræver IE for at det kan fungere.

( I min sommerferie skrev jeg lidt om BG-Bank, Linux, virus o.a. på:
http://kixit.dk/2004sommerferie/oghvad.html )

Jeg ved ikke, om deres "alternative" løsning (til Mac) kan fungere under
Linux, men hvis de er smarte (hmm ?), bør de sørge for, at det virker.

Er der nogle, der har prøvet deres kodegeneratorløsning i forbindelse med
Mozilla / Firefox eller lignende under Linux ?

Preben
http://kittelmann.dk - http://kixit.dk

Fra : Preben

Dato : 13-11-04 00:52

Preben wrote:

> Det tror jeg ikke - de kræver IE for at det kan fungere.

Jeg skulle vist have skrevet: Det tror jeg - ...

Preben
http://kittelmann.dk - http://kixit.dk

Fra : Benjamin Bach

Dato : 13-11-04 12:25

Preben wrote:

> Det tror jeg ikke - de kræver IE for at det kan fungere.

Sydbank har den fedeste netbank i verden... kunne ikke selv have kodet
den smukkere =)

Den er Java-baseret men virker på alle platformer. Desuden har de ikke
lavet et eller andet tumpet browser-check som på forhånd udelukker folk
med browsere, som sagtens kunne have klaret opgaven... shit hvor jeg
hader sådan noget.

/Benjamin

Fra : Niels Baggesen

Dato : 19-11-04 21:44

Preben <xt@mail.inv> wrote:
> [...]

> Er der nogle, der har prøvet deres kodegeneratorløsning i forbindelse med
> Mozilla / Firefox eller lignende under Linux ?

Da de begyndte at skrive om deres Activ-Card (som skulle koste et par
hundrede kroner) på netbank siderne skrev jeg til min bankrådgiver og
brokkede mig over at de lagde en ekstra-skat på os der ikke bruger
Windows og IE. Jeg fik så sådan et kort uden beregning ... samtidig med
at han svor på at det KUN virkede på Mac

Det virker, med lidt hiv og sving. Der er ind i mellem problemer med
gentegning af vinduer, og knapper der forbliver usynlige, men med lidt
extra navigation kan de lade sig gøre at gennemføre transaktionerne.

Jeg kører Mandrake 10.1. På den bærbare med mozilla-1.7.2-11mdk og
j2re-1.4.2_06-fcs, på den stationære mozilla 1.8a4 og jdk-1.5.0-fcs

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Preben

Dato : 20-11-04 01:53

Niels Baggesen wrote:

> Det virker, med lidt hiv og sving. Der er ind i mellem problemer med
> gentegning af vinduer, og knapper der forbliver usynlige, men med lidt
> extra navigation kan de lade sig gøre at gennemføre transaktionerne.

Hej Niels.

Tak for din beskrivelse - så kan jeg jo overveje at prøve denne løsning,
fordi jeg er ikke helt tilfreds med IE med CrossOverOffice, som jeg vist
kun har prøvet en enkelt gang med succes.
Preben
http://kittelmann.dk - http://kixit.dk