Stort problem
Fra : Pinga

Dato : 04-11-04 23:14

Hej NG

Mit word skriver "filen XXX er ikke tilgængelig". Den skriver så en fejlkode
og går man ind og læser omkring det, så står der noget med at ens antivirus
kan gøre noget, så filen ikke kan åbnes, men jeg har prøvet at deaktivere og
afinstallere det - uden resultat.

Jeg vil gerne høre om nogen har haft ligende problem og hvad de har gjort
ved det.

Jeg har installeret staroffice 7 og den kan sagtens læse filerne, men jeg
ville jo gerne kunne anvende mit word.

På forhånd tak
Thomas.

Fra : Jan F. Niebuhr

Dato : 05-11-04 13:16

Hvis du kører med Norton Antivirus 2003, 2004 eller 2005, kan det være et
problem med Script Blocking !!!

Prøv eventuelt at disable denne !!!

Jan

Fra : Pinga

Dato : 06-11-04 05:57

Det er IKKE antivirus som microsoft skriver - jeg kører Kaspersky fordi
norton ikke lige er min smag. Og det virkede for 5 dage siden - det er bare
underligt.

Jeg prøvede at deaktivere antivirus fordi microsoft skrev at det kunne være
det - det virkede så ikke, så jeg prøvede at SLETTE det helt og prøve igen,
men med samme resultat - det må være noget andet fordi jeg har installeret
staroffice og det kan sagtens åbne filerne.

En anden ting jeg har lagt mærke til er at hver gang jeg bruger "word" i den
forstand at bare det har været åbnet (word eller outlook som jeg bruger
meget), så vil den altid gemme skabalon - det må være word den er gal med
men jeg ved bare ikke lige hvad - derfor skriver jeg her og spørger.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-11-04 23:10

> [...]
> meget), så vil den altid gemme skabalon - det må være word den er gal med
> men jeg ved bare ikke lige hvad - derfor skriver jeg her og spørger.

Det kan være din normal skabelon, som er defekt.
Gå i Stifinder og slet normal.dot (word skal være lukket).
Når du åbner word efterfølgende laver den selv en ny normal skabelon, som
måske kan bringe dig videre.
Du kan også via Hjælp vælge Find og ret fejl.

Kurt

Fra : Pinga

Dato : 07-11-04 09:16

vil jeg prøve, men hvorfor vil den så ikke åbne mine filer?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-11-04 22:55

> vil jeg prøve, men hvorfor vil den så ikke åbne mine filer?

Det ved jeg ikke, men det kunne måske være at dine filer på en eller anden
måde var afhængige af at få nogle informationer fra normal.dot, idet når man
laver et dokument, så får det typisk nogle egenskaber fra den skabelon, som
man laver dokumentet ud fra. Det vil så ofte være normal.dot.

Kurt

Fra : Pinga

Dato : 08-11-04 06:48

Det virkede ikke at slette normal.dot - den bliver bare lavet igen og bliver
ved med at spørge om jeg vil erstatte den - og word kan stadig ikke åbne