Sluk router og hastighed stiger (igen)
Fra : Bamse

Dato : 10-11-04 20:04

Jeg har igen erfaret at hastigheden på min 2,5mbit ADSL forbindelse hos CC
falder til 167 kb/s men hvis jeg resetter min trådløse router og måler
hastigheden igen ligger den på 268 kb/s...

Jeg har målt med kryptering slået fra, men det hjælper ikke noget...Når
krypteringen er slået til er resultatet stadigvæk det samme.

Hvad kan der være galt? Kan det skyldes at andre med trådløst netværk (som
bor i nærheden af mig) æder min båndbredde?

Fra : Morten Davidsen

Dato : 10-11-04 20:42

"Bamse" <bamse@kyllingen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har igen erfaret at hastigheden på min 2,5mbit ADSL forbindelse hos CC
> falder til 167 kb/s men hvis jeg resetter min trådløse router og måler
> hastigheden igen ligger den på 268 kb/s...
Check først lige hastigheden med kabel .. Bare så du kan lokalisere om det
er et trådløst problem eller ej,...

/MD

Fra : Sørensen

Dato : 11-11-04 00:25

"Bamse" skrev
Kan det skyldes at andre med trådløst netværk (som
> bor i nærheden af mig) æder min båndbredde?

Det er muligt, prøv at skifte kanal.

Hvor langt er der fra pc til router ? linket kan godt ryge under 2 m.bit
hvis der er langt

vh.
Sørensen

Fra : Bamse

Dato : 11-11-04 08:24

> Det er muligt, prøv at skifte kanal.
>
> Hvor langt er der fra pc til router ? linket kan godt ryge under 2 m.bit
> hvis der er langt

Der er ikke længere end 2-3 meter. Hvordan skifter jeg kanal?

Fra : Morten Davidsen

Dato : 11-11-04 08:55

> Der er ikke længere end 2-3 meter. Hvordan skifter jeg kanal?
Se
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650hw/sikkerhed/wep/

Ovenstående forklarer hvordan du opsætter WEP-kryptering, men hvis du
tjekker skærmbillede 3, kan du se et punkt der hedder "Channel ID" ... <--
der skifter du kanal.

/MD