Historiske roser- stamtavler
Fra : Lene Tullin Nielsen

Dato : 12-11-04 20:38

Jeg sidder netop og læser Valdemar Petersens bog (fra 1968) 'Gamle roser
i nye haver' hvori han bla. gengiver den nyeste (dengang) viden omkring
de historisk rosers stamtavler.
Måske er der sket noget indefor disse studier af rosernes afstamning
siden (måske er der ikke) - er der nogen der har kendskab til nogle gode
resourcer - gerne på internettet - omkring rosernes stamtræer ?

Jeg har fundet et to links her som jeg videregiver hvis andre har samme
interesse:

http://www.mc.edu/campus/users/nettles/rofaq/
http://www.ars.org/explore.cfm/welcome/

Mvh Lene

Fra : Splitcane

Dato : 14-11-04 10:57

"Lene Tullin Nielsen" skrev d. 12-11-04 20:38 dette indlæg :
> [...]
> resourcer - gerne på internettet - omkring rosernes stamtræer ?
>
> Jeg har fundet et to links her som jeg videregiver hvis andre har

Prøv det Dansk Rosenselskab - de svarer på det meste vedr. roser.

http://www.kandu.dk/