gulv af beton
Fra : tb

Dato : 12-11-04 19:07

Der var en revne i gangen. Jeg bankede det løse beton og gjorde klar til at
støbe noget nyt

så tjekkede jeg lige : 8 cm leca og 2 cm beton. Thats it. Hmmm ?!?!? Nok
er det et hus fra 1800-tallet, og nok døjer vi ikke med kolde føder, men er
det ikke LIIIIGE i underkanten af iso?

hvis ja. Kan man bare ligge mere ned? Huset står direkte på jorden, så det
blive vel lidt mærkeligt at gå længere ned end murene.
at grave ned og lave en rigtig sokkel bliver også noget bøvl, da vi bor 35cm
over vandspejlet... råd?

Fra : Aksel

Dato : 12-11-04 20:11

"tb" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blive vel lidt mærkeligt at gå længere ned end murene.
> at grave ned og lave en rigtig sokkel bliver også noget bøvl, da vi bor

Det er ikke så sært at betonen revner, den er alt for tynd, skal være mindst
5 cm med armeringsnet.
Leca er heller ikke godt i så tynde lag, polystyren eller mineraluld er
meget bedre, polystyren kan bruges uden kappilarbrydende lag.

http://www.thermisol.dk/

http://www.sundolitt.dk/default.asp?menu=707

Hilsen Aksel

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-11-04 22:34

> så tjekkede jeg lige : 8 cm leca og 2 cm beton. Thats it. Hmmm ?!?!? Nok
> er det et hus fra 1800-tallet, og nok døjer vi ikke med kolde føder, men
> [...]

Så er du da heldig, vi har 3 cm leca og 1 cm beton. Ja det her vel været
spare tider da det blev lavet. Vores plan er 300 mm polystyren og 8 cm
grovbeton og 2 cm pudslag... men der går vist lige en en rum tid inden jeg
gider det!

Stef

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 14-11-04 09:33

Hvad med at blande leca og beton så bliver det stærkere
1: 2 : 6