JMail, W3Upload og enctype="multipart/form~
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 12-11-04 17:17

Min mailformular, der anvender JMail virker fint, men så snart jeg indsætter
enctype="multipart/form-data" og gør det muligt at sende en vedhæftet fil
kommer der ingen data fra formularen til det script, der skal sende mailen.
Og jeg HAR husket ikke at anvende request.form, men derimod mit
upload-objekt til at hente data fra formularen...

Fjerner jeg enctype="multipart/form-data" og disabler mulighed for
attachment herunder anvender request.form, virker det fint igen.

Hvad kan være galt?

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm
Stud.merc.(dat.)

Fra : terje

Dato : 12-11-04 18:11

Anders Lau Mandsholm wrote:
> [...]
>
> Fjerner jeg enctype="multipart/form-data" og disabler mulighed for
> attachment herunder anvender request.form, virker det fint igen.

Godt spørsmål. Det hadde vært enklere å svare om du hadde vist oss litt
av koden du bruker

Har du Googlet?
http://groups.google.com/groups?q=JMail%20enctype%3D%22multipart%2Fform-data%22&hl=no&lr=&sa=N&tab=wg

På side 1 fant jeg blant annet dette:

"Attaching files to your w3 JMail emails requires that the file you wish to
attach resides on the webserver. However, using w3 Upload, you can let the
user upload the file to the webserver and attach it on the fly. Check
out the
samples below to find out more..."

Er det "upload-objekt" du nevner identisk med w3 Upload?

terje

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 13-11-04 13:58

Ja, har googled..

Har opdaget fejlkilden. Problemet er opstået, fordi den pågældende HSP uden
at fortælle mig det, har afinstalleret w3.upload. Hvis ikke der overføres
både form-data og binære data, når der anvendes
enctype="multipart/form-data", så overføres der slet ingenting fra form til
script. Og da w3.upload ikke længere var installeret blev der ikke uploadet
fil og dermed ikke overført binære data og således heller ikke alm.
form-data.

Undskyld ulejligheden. Havde slet ikke overvejet muligheden for, at
w3.upload var fjernet...

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm