CPU køler
Fra : Brian Thomsen

Dato : 12-11-04 11:18

Hej alle

Jeg har bestilt en ny køler til min P4 (socket 478), som jeg vil være sikker
på at montere korrekt mht. påsmøring af kølepasta. Findes der en let
forståelig guide (helst med billeder) til hvordan man installere sådan en?
På forhånd tak

--

Mvh.

Brian Thomsen
www.brian-t.dk

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 12-11-04 11:36

Brian Thomsen wrote:
> [...]
> sikker på at montere korrekt mht. påsmøring af kølepasta. Findes der
> en let forståelig guide (helst med billeder) til hvordan man

Kan måske bruges:
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

--
Mogens.

Fra : Brian Thomsen

Dato : 12-11-04 11:52

"Mogens Nielsen" <snegomneslein@hotmail.com.invalid> skrev:

<SNIP>

> Kan måske bruges:
> http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Hold da op... Skal der ikke bruges mere (se step 9)... Men ja, den kan helt
sikkert bruges... mange tak for det :-9

Mvh.
BT

Fra : Carsten

Dato : 12-11-04 12:11

Det er rigtigt, en dråbe der spredes ud er nok.

Ideelt ville være 100% kontakt mellem CPU og køleprofil uden kølepasta, men
det forudsætter fuldstændig optimal kontakt og det er umuligt at opnå,
derfor skal kølepastaen fylde huller og revner, samt mellemrum med CPU og
køleprofilen for optimalt varmeoverførsel.

Rigtig mange folk påfører alt for meget kølepasta.

Hilsen Carsten