Prob. m Abit BE6 og 80 GB HD
Fra : TS

Dato : 11-11-04 10:23

Hejsa
Jeg ahr problemer med et Abit BE6 bundkort (m. Celeron 500 mhz) og en 80 GB
hd. Jeg har opsat bios til at bruge LBA mode, opdateret bios samt prøvet
Maxblast/Powermax - men jeg har stadig problemer.
Jeg kan f.eks. godt installere win98se - men jeg har periodiske problemer
med at boote. Når jeg vil installere WinXp så stopper den inden selve
installationsprocessen.

Er der nogen som har erfaringer med det bundkort og store diske?

mvh TS

Fra : Leony

Dato : 11-11-04 12:51

"TS" <nospam@tosch9.yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som har erfaringer med det bundkort og store diske?

Dette står til BIOS opdateringerne til BE6:
"Supports 40GB harddisks and above, However we aren't quite sure what
the precise capacity is, since the current maximun harddisk on the
market is 40GB. "
http://www.abit.com.tw/page/en/download/download_detail.php?pFILE_TYPE=Bios&pMAIN_TYPE=Motherboard&pTITLE_ON_SCREEN=BE6&pSOCKET_TYPE=Slot+1

Prøv at sætte den til 32GB som max, det gøres med en jumper.
Hvis det virker, så vil jeg mene at det indikerer at 80Gb volder
problemer.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : TS

Dato : 11-11-04 23:08

> Prøv at sætte den til 32GB som max, det gøres med en jumper.
> Hvis det virker, så vil jeg mene at det indikerer at 80Gb volder
> problemer.

Ok, det vil jeg prøve. Tak

Fra : Vidar Hansen

Dato : 12-11-04 23:28

Bruker du Highpoint controller eller Intel BX. Mitt Abit BE6 kort klarte
maks 32 GB på Intel IDE, men 45 GB på Highpoint IDE.

Vidar