MS Windows
briani 27239
Remote af en anden pc
Fra : asfas@dfskfh.dj

Dato : 10-11-04 20:06

Hvilket prg kan i anbefale , når jeg skal fjernbetjene en anden pc.
Det skal være utroligt nemt for den bruger som sidder ved pc'en som skal
fjernstyres.
(Der er xp2 på begge maskiner, og xp's remote er ikke nemt for brugeren...
hmmm
ja så ved du hvor niveauet er.)
Det skal være noget med bare at trykke ok og evt. skrive et password.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-11-04 20:11

"asfas@dfskfh.dj" <dsgsg> writes:

> (Der er xp2 på begge maskiner, og xp's remote er ikke nemt for brugeren...
> hmmm
> ja så ved du hvor niveauet er.)
> Det skal være noget med bare at trykke ok og evt. skrive et password.

Hvad er der i vejen med at du sætter fjernskrivebord op, og laver en
genvej på skrivebordet?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : asfas@dfskfh.dj

Dato : 10-11-04 20:24

Det er ikke samme pc, ej heller samme bruger.

ekstra : på en af pc'erne er der win2000

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-11-04 20:28

"asfas@dfskfh.dj" <dsgsg> writes:

> Det er ikke samme pc, ej heller samme bruger.
>
> ekstra : på en af pc'erne er der win2000

Så lav invitationer med MSN.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Finn

Dato : 10-11-04 20:29

> Hvilket prg kan i anbefale , når jeg skal fjernbetjene en anden pc.

Som andet svar nævner kan du bruge xp indbyggede RDP og overtage maskinen,
men dermed smider man også den anden bruger af.
Alternative er måske hvis i begge bruger messenger, hvor der er fjernsupport
eller søg på nettet efter det software der hedder VNC Virtuel Network Client

mvh Finn T

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-04 20:29

"asfas@dfskfh.dj" skriver:

> Hvilket prg kan i anbefale , når jeg skal fjernbetjene en anden pc.

VNC

> Det skal være utroligt nemt for den bruger som sidder ved pc'en som skal
> fjernstyres.

Genvej til VNCserver et sted på skrivebordet, eller blot starte
programmet op, ved opstart af computer ?

> Det skal være noget med bare at trykke ok og evt. skrive et password.

Det er kun dig (som klient) der skal skrive et password, når programmet
er installeret.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-11-04 21:39

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> "asfas@dfskfh.dj" skriver:

> VNC

> Genvej til VNCserver et sted på skrivebordet, eller blot starte
> programmet op, ved opstart af computer ?

Jeg er enig med Klaus. VNC er utrolig let at bruge, når først det er sat
op. Brugeren skal faktisk slet ikke foretage sig noget (1).

Opsætningen er også let, og med mindre der er router eller lignende, er
det noget en almindelig bruger kan klare med dig i røret. VNC er desuden
platformsuafhængigt, så det kan bruges til og fra alle platforme.

(1) Hvis brugeren ikke har fast ip-adresse. Så skal han først koble sig
på nettet, tjekke ip-adressen og så meddele den til dig. Den proces kan
du selvfølgelig automatisere.

Du kan hente VNC her:
http://www.realvnc.com/download.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på musikken med iTunes

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-04 22:17

Kim Ludvigsen skriver:

> Opsætningen er også let, og med mindre der er router eller lignende, er
> det noget en almindelig bruger kan klare med dig i røret. VNC er desuden
> platformsuafhængigt, så det kan bruges til og fra alle platforme.

Det ville jeg også have skrevet, men glemte det i farten.

VNC virker langsommere end remote desktop er min erfaring, men er langt
mere fleksibelt.

Bruger VNC lokalt herhjemme mellem mine maskiner og remote desktop
mellem min arbejdsPC og Win2K servere rundt om i verden vil modem.

Fra : Calle.

Dato : 11-11-04 08:56

asfas@dfskfh.dj wrote:
> [...]
> brugeren... hmmm
> ja så ved du hvor niveauet er.)
> Det skal være noget med bare at trykke ok og evt. skrive et password.
VNC i service mode
--
Calle.

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 11-11-04 09:56

On Wed, 10 Nov 2004 20:05:58 +0100, "asfas@dfskfh.dj" <dsgsg> wrote:

> [...]
>hmmm
>ja så ved du hvor niveauet er.)
>Det skal være noget med bare at trykke ok og evt. skrive et password.

Remote Administrator er meget hurtigt efter mine erfaringer. Godt til
både remote desktop og filoverførelse (samtidigt).
Når først serveren er sat op, kan clienten logge på uden deltagelse af
person ved serveren.

Serveren kan sættes op med password og adgang for kun udvalgte ipnr.
Adgang igennem router kræver forwardning (opsætning af router)

VH Lars