findes der en tegnkode i html for ....?
Fra : Lars

Dato : 16-05-01 22:05

Hej!
Det kan godt være, at det er et lidt mærkeligt spørgsmål, men findes der et
tegn (ligesom der f.eks. findes et omvendt spørgsmåltegn) for "kvindetegnet"
og "mandetegnet"? I ved de cirkler med noget korsagtig tingtangel, der peger
skråt op og lige ned ?
eller skal man lave hen og lave en mini-gif?

på forhånd tak

lars

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 17-05-01 08:38

In <9dupu3$5hv$1@news.inet.tele.dk> "Lars" <ledj@NOSPAMprivat.dk> writes:

> [...]
>skråt op og lige ned ?
>eller skal man lave hen og lave en mini-gif?

De to tegn er ikke i latin-1 tegnsættet. Se fx
http://hjem.get2net.dk/bnielsen/latin1.html

Hvis du skriver i unicode tegnsættet er det
hunkøn: &#x2640; og
hankøn: &#x2642;

Kig evt på
http://hjem.get2net.dk/bnielsen/unicode.html

Men jeg er ikke vildt begejstret for understøttelsen af unicode
endnu.

Så det mest robuste er mini-giffer eller mini-pnger.
Og png's transparency er ikke understøttet godt nok
endnu, så mit bud ville være et par giffer med baggrundsfarven
sat til transparent.

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)