Metro elvandvarmer problemer
Fra : Henning Lund

Dato : 09-11-04 17:13

Vores Type 622 er stået af, det er varmeelementet der er dødt, er der
nogen her i gruppen der ved hvordan sådan en udskiftes? Skal bundpladen
(den med de mange bolte i) afmonteres eller kan man fiske elementet ud
af bundpladen?
Er der også nogen der ved hvad et nyt varmeelement koster?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Steen Madsen

Dato : 09-11-04 17:35

Hej Henning!

Allerførst skal det lige siges at, man ikke selv må skifte et varmelegeme.

Der findes to typer varmelegemer,
1: så vidt jeg husker sidder det kun i de små vandvarmere (30 liter) dette
er monteret direkte i beholderen, dvs. at den skal tømmes for vand nå det
skal skiftes!

2: den anden type er monteret i et dykrør, varmelegmet holdes på plads af en
lille split, den løsnes og det er lige til at trække ud.

kan ikke lige huske hvad de koster

hilsen steen

Fra : Steen Madsen

Dato : 09-11-04 17:39

halløj igen

dit varmelegme sidder i dykrør!
husk at afbryde strømme hvis du selv gå igang!

steen

Fra : Henning Lund

Dato : 09-11-04 19:08

Steen Madsen skrev:

> halløj igen
>
> dit varmelegme sidder i dykrør!

Ok tak for svaret, den der split hvor ser du den?

Fra : Henning Lund

Dato : 09-11-04 19:09

Steen Madsen skrev:

> kan ikke lige huske hvad de koster

Kan du anbefale en online butik der sælger sådan en fætter til rimelige
penge, den lokale elpusher tør jeg næsten ikke spørge.