Værre løgn på Papir- end web-Politiken:Kol~
Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-04 05:55

Værre løgn på Papir- end web-Politiken:Koldingt-bygningsskader

Der er klart system i hvor løgnagtig Politikens Hus vælger at være på papir
og på www.pol.dk.

Os der abbonerer på avisen forventes at kunne manipuleres værre end de
flygtige web-browsende, som generelt er mindre kultur-radikalt
indoktrinerede og sekteriske.

Jeg har nævnt hvordan usmagelig fordrejning af sandheden er værst på papir i
en række indlæg om indvandring, kriminalitet og slum-hjem-hygiejne mm

Idag er det om de fyrværkeri-skadede boliger nær Kolding, hvor beboere så
småt får lov at vende tilbage.

Her er Politikens mål at fremme dyr perfektionisme med nedrivning af
funktionelt ukritisable boliger, for at skabe arbejdspladser for
håndværkere.

Så papiravisen taler om "sætningsskader" og "mure der buer" så det kan ses
med brug af et bræt, og et enkelt "forkrøblet hus" der "ser ud til at have
vredet sig flere tommer".

Og især fokuseres på deforme listelofter og ophængte metal-lamper, der har
lidt skade.

Ved nogen noget om hvilke skader af eksplosion, der er sandsynlige når der
var ca 100 meter til containerne?

Jeg tror kun der er tale om revner der kan klares med "en gang hattelak" og
nedrivnings-kravene er ondt statsformynderi.

Jeg har selv sætningsskader og frostsprængte mursten i mit hus, og det er
harmløst, men alle siger at det BØR repareres - og andelsforeningerne i
nabolaget bekoster hundredtusinder af kroner på de latterligste rent
æstetiske reparationer, som arkitekter lyver ned over hovedet på folk.

En eksplosion kan skabe revner og hvis en bærende bjælke derved løsnes, kan
svag mur opstå. Men at at bortfløjet tag skulle kræve ændring af
underliggende murværk, finder jeg usandsynligt.

Et motiv til at statsmagt kan tænkes at stå bag ulykken er at vi nu kan
gejles op til katastrofeberedskab der giver politikerne enorm ekstra magt.
Det er en grund til at antyde at huse bør ombygges. Desuden er store aviser
altid på establishments side og vil fx gerne skabe job til håndværksmestre.
Sandhed ville være bedre.

Fra : Rasmus

Dato : 09-11-04 22:38

> [...]
aviser
> altid på establishments side og vil fx gerne skabe job til

Du mener vel ikke seriøst at staten står bag vel, Bo ??
Og du anfægter altså de byggesagkyndiges vurdering, af huse du aldrig har
set ??

Come on Bo, det kan man skut tage alvorligt !!!

Fra : Bo Warming

Dato : 10-11-04 02:32

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du mener vel ikke seriøst at staten står bag vel, Bo ??
> Og du anfægter altså de byggesagkyndiges vurdering, af huse du aldrig har

Læs hvad jeg skriver. Terror a la WTC er en mulighed, DER IKKE BØR
UDELUKKES
Byggesagkyndiges vurdering kender ingen af os idag. Vi kender
journalisternes overdrivelser og de er som jeg forklarer
teknisk-videnskabeligt meget lette at gennemskue som dybt løgnagtige.
Bemærk at ingen saglige, logiske indvendinger er fremkommet mod min
brainstorming

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 23:07

Bo Warming wrote:
> Ved nogen noget om hvilke skader af eksplosion, der er sandsynlige når der
var ca 100 meter til containerne?

Hvis du nu kunne nøjes med dét spørgsmål.....
(og nej, jeg ved det ikke)

- cep

Fra : Lasse R

Dato : 09-11-04 23:57

> Ved nogen noget om hvilke skader af eksplosion, der er sandsynlige når der
> var ca 100 meter til containerne?

De 50 nærmeste huse var styrtet sammen...

- Lasse

Fra : Bo Warming

Dato : 10-11-04 02:47

"Lasse R" <asd@das.dk> skrev i en meddelelse

> De 50 nærmeste huse var styrtet sammen...

Men Politiken går op i om liste-lofter buer. Det er ikke grund til at rive
et hus ned.
Der er huse der væltes af trykbølgen. Og måske nogle få der har fået
sætningsfejl(som en fagmand kan påvise med et langt lige bræt, dvs som ikke
skæmmer eller er ildevarslende ellers), men disse er næppe mange % af de der
forblev oprejst stående, og Politiken lægger sin lod i vægtskålen for at
næsten alt evakueret skal rives ned, for de ønsker katastrofestemning og
åh-fagfolk-skabte-mirakel.
Evakuering kunne nok have været klaret BEDST via telefonisk lynsnar
alarmering, og hurtig mulighed for at vende tilbage til egne huse har
myndighederne chikaneret sadistisk for at leve højt på drama.
Ingen har kommenteret kernepunkterne i mine indlæg - det er for svært for
dem der blot kan lide at være normale og afvigerhetzende.
Hvorfor har man ikke beredskab med massiv telefonisk og radio kontakt til
sådant evakueringsområde, så folk selv flygter i den rigtige retning straks
til fods eller hopper ned i udpegede grøfter hvorfra afhentning sker..
Inkompetencen med offentlig hentning af folk, kunne have kostet mange liv.
Appel til selvhjælp kunne have reddet mange liv, tror jeg - men det flygter
alle fra at kommentere.
Som sagt har mit hus mange sætningsfejl og skorstenen ser bombet ud og
kommunen forlanger reparation, men kloge fagfolk bedyrer at, hvad har stået
uændret i hundrede år , bliver stående i de næste hundred år.Tyngdekraft
styrker mere end mørtel.
Et Kolding-hus med sætningsfejl, typisk mursten der har forskubbet sig nogle
milimeter, falder ikke sammen de næste hundrede år.
Fagfolk kan udsætte et tvivlsomt hus for typiske belastninger og afgøre om
der er risiko - og er nogen kommet til skade ved at et hus med sætningsfejl
har set forværring af disse???
Næppe nogensinde i Europas historie.
Dommedagsprofeti-opfindsomheden er ren Greenpeace. Ren jobskabelse ligesom
muslimimporten. Fagfolkeliten respekterer ikke sund utilitarisme men dyrker
egoistisk sig selv og eget floskel-selvsving.

Fra : Lasse R

Dato : 10-11-04 11:52

> Evakuering kunne nok have været klaret BEDST via telefonisk lynsnar

Hvorfor evakuere? Du sagde jo på et tidspunkt at ingen ville være døde selv
om de ikke var evakueret.

Lasse

Fra : Bo Warming

Dato : 10-11-04 12:10

> Hvorfor evakuere? Du sagde jo på et tidspunkt at ingen ville være døde
selv
> om de ikke var evakueret.

Selvfølgelig har jeg eller andre aldrig sagt hvad du digter - og hvad er i
modstrid med aviserne.

Jeg har brainstormet om et hav af bedre beredskabsplaner - kan du kritisere
nogen af dem?

Kan man bo som nabo til fyrværkeri-firma uden at vide, at hvis der er brand,
er det klogt straks at flygte?

Er det utænkeligt at sådan spontan-evakuering er det eneste, der reddede
liv, og resten er statslig skadelig nævenyttighed?

Fra : Rasmus

Dato : 10-11-04 14:08

> [...]
>
> Er det utænkeligt at sådan spontan-evakuering er det eneste, der reddede
> liv, og resten er statslig skadelig nævenyttighed?

Citat: De evakuerede antydes at have været i livsfare. Næppe een var. Citat
slut

Kan du genkende denne sætning ?? Den har du nemlig selv skrevet !!!!

Fra : Bo Warming

Dato : 10-11-04 15:05

> [...]

Citat
> slut
>
> Kan du genkende denne sætning ?? Den har du nemlig selv skrevet !!!!

Du har ikke læst hvad jeg skriver. Måske alle der var i livsfare SELV
flygtede i tide.
Aviserne er påfaldende tavse om denne væsentlige detalje

Aviserne er infame lodrette løgnere når de lader Beredskabstjenestens sene
evakuering få æren for alle dem, man _husede_ i et evarkuerings-projekt,
reddedes.
Det demagogiske trick hedder ord-glidning. Når de var i evakueringshuset,
var de evakuerede - ikke? Nej de var flygtet selv eller evakueret.

Staten dur kun til eet - at reklamere for sig selv og at lyve om "de onde
gamle dage" og de uetiske rige svin, kapitalisterne".

Fra : Lasse R

Dato : 10-11-04 20:59

> Du har ikke læst hvad jeg skriver. Måske alle der var i livsfare SELV
> flygtede i tide.
> Aviserne er påfaldende tavse om denne væsentlige detalje

De viste filmoptagelser i dokumentaren på tv2 (var det Dags Dato?), hvor
politiet havde svært ved at få beboerne væk, da de mente det ikke var
farligt.

Kedeligt at politiet nærmest begyndte at starte en diskussion med beboerne.
Der skal autoritet til, der kan man lære noget af det amerikanske politi -
de kan få nogle varselsskud kan de

- Lasse

Fra : Bo Warming

Dato : 10-11-04 23:41

> [...]
beboerne.
> Der skal autoritet til, der kan man lære noget af det amerikanske politi -

Var der beboermodstand mod den indledende OG ENESTE VÆRDIFULDE evakuering?
Næppe.

Du har set en filmoptagelse. Angav de klokkeslet for den? Klippeteknik er
journalisterne dygtige til.

Jeg husker kort før journalisterne fik Pia til at smide Glistrup ud af Z, og
DR viste et stort velbesøgt debatmøde mellem Glistrup og Uffe Ellemanns far.
Glistrup sagde noget sejt om muslimfaren, og der klippedes til tilhørere der
i massevis rejste sig fra sæderne og forlod salen.
Vi klagede over, at dette klip var filmet EFTER AT MØDET VAR SLUT - der
havde ikke været tegn på tilhørernes uenighed med Glistrup.
Radiorådets svar på klagen var, at "journalisterne har kunstnerisk frihed
til at redigere".
Tro ikke at der lyves mindre i DK end i USSR under Stalin. Vi er blot
DYGTIGERE NU, bl.a. undgås vold.

( Min uvoldelige, vennesæle, lærde, lammefromme farbror blev tvangsindlagt
på Sct.Hans i 1952 -
- selvom snese af danskere har ment, at jeg løber samme risiko ved min
beslægtede facon, så har snese af læger (bl.a. psykiatere i min slægt), som
jeg har talt med, forsikret mig for at jeg er helt uden risiko i den
retning. Læs Marcuse om "repressiv tolerance". Men indtil fornylig
tvangsindlagde Norge og Sverige folk som mig, fx Arnold Juklerød, har
overlæge Preben Brandt fortalt mig i interview med ham, da jeg var
lokalradiostudievært..
Varselsskuddenes USA ville også have kunne "straighten my attitude" i
tide, for spændetrøje og kloramin-injektioner som min kemiker-farbror
udsattes for i året før Stalins død, er ingen spøg.
Da jeg søgte at simulere mig til en højere førtidspension, tog jeg for sjov,
frivilligt, i enrum, ½ nozinan-tablet - et klorpromazin-præparat .At have
været zombie-groggy et døgn betyder, at jeg ikke har et hul i min
almendannelse mht at kende kemisk spændetrøje - hvilket lægerne selv er
uvidende om og derfor tragisk ufølsomme overfor. Det gør jeg aldrig mere, og
jeg forstår godt, at ingen læger tør smage deres egen medicin. Og jeg taler
ikke om bitterhed på smagsløg. Giv sindslidende speed, coke og lignende
narko i stedet for nedtur, er mit forslag Det har jeg også prøvet og de
lange nedture betyder at jeg kun gentog det engang jeg i en weekend ikke
kunne få rodbehandling af tandpine.)

Tilbage til tråden. Myndighederne lyver altid at folk går i panik og skal
styres under en katastrofe. "Psychology today" havde i 1983 en fin artikel
om at hvis der er flugtveje, handler menigmand altid utrolig rationelt under
de værste ildebrande.

"Folkestyre betyder at folket styres" Søren Krarup.

Fra : Lasse R

Dato : 11-11-04 00:25

> blah

Jeg kan huske en person, der sagde til kameraet "Jeg kan ikke forestille
mig, at der er nogen risiko for, at ..." WOOOOOOM!!!

- Lasse

Fra : Bo Warming

Dato : 11-11-04 00:47

> Jeg kan huske en person, der sagde til kameraet "Jeg kan ikke forestille
> mig, at der er nogen risiko for, at ..." WOOOOOOM!!!

Hvornår i verdenshistorien er det sket, at et nyhedskamera tilfældigvis
snurrede, da en uforudsigelig katastrofe-ekplosion indtraf?

Men jeg har idag set alverdens nyhedsrapportører i stormens øje i Irak ,
fremstamme deres manuskript hæsblæsende med granat-eksplosioner helt nær
dem - eller sådan lød det.

Det havde været sikrere og lettere, at journalisten bevægede sig 100 m væk
og kunne tale uforstyrret i sikkerhed - jeg tror dåse-granatild er noget,
de har med hjemmefra, og koreografering er rutine, for seerne er jo
torskedumme. Pornofilm er mere realistiske.Vil noget blad optage læserbrev
der river tæppet væk under denne underholdningsbranche? Hurra for
internettet, selvom Bart Simpson har ret når han siger til sin ven
Millhouse, at de der bestemmer, har ikke tid til internetdebat.

Fra : Lasse R

Dato : 11-11-04 01:35

> - jeg tror dåse-granatild er noget,
> de har med hjemmefra

Yup

Lasse

Fra : Johnny Andersen

Dato : 11-11-04 11:30

>jeg tror dåse-granatild er noget, de har med hjemmefra, og koreografering
er rutine, for seerne er jo
> torskedumme.

Så fik vi det slået fast Bo...Du sidder i københavn, og ser det på tv (efter
dit eget udsagn er tv seer torskedummer). Men stadig merne du, at du ved
bedre end de mennesker, som befandt sig 1km. borte fra stedet - men de blev
jo nok narret af "dåse-granatild", og husene har de nok selv brænd af for,
at få forsikkeringen udbetalt - passer det bedre ind i dit lille univers,
hvor alle (undtaget dig) lyver?

P.S Måske du skulle gøre, som din farbror, og besøge St. hans på en mere
permanent basis?

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 11-11-04 11:45

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at få forsikkeringen udbetalt - passer det bedre ind i dit lille univers,

Gennemsnits-seerne er formodentlig dumme nok til at nyde dåsegranatild i
Falluja-reportage

Hvorfor blander du det sammen med min modsigelse af dækningen om
Kolding-branden?

Kun du digter om forsikringssvig.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 11-11-04 14:29

> Gennemsnits-seerne er formodentlig dumme nok til at nyde dåsegranatild i
> Falluja-reportage

Du betragtet måske dig selv, som et overmenneske, "der ikke lader sig
narre"?

> Kun du digter om forsikringssvig.

LOL. Bo.....du tager tingene ud af sammenhænget....

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 11-11-04 15:32

> Du betragtet måske dig selv, som et overmenneske, "der ikke lader sig
> narre"?

Min mer eller mindre ægte selvtillid lægger jeg ikke skjul på, jvf

"Gamle Rousseau havde mode til at sige, at han var den ædleste mand i
verden. Alle vi andre nøjes med i stilhed at tro det samme os selv".
Aldous Huxley

Og hvad er der galt med det? som min datter svarede på alt, da hun var to
år.

Du er tilhænger af falsk beskedenhed?

"Dyd er for dem alt, der gør beskedent og tamt. Med beskedenhed og dyd
gjorde de ulven til hund og mennesket selv til menneskets bedste husdyr."
Nietzsche