Beyond Good & Evil - spil det nu!
Fra : David Lebech

Dato : 07-11-04 20:56

Jeg havde brug for et nyt spil. Jeg var i Stereo Studio. Jeg så Beyond Good
& Evil til kun 50 kroner. Wow, det har da fået gode anmeldelser, tænkte jeg.
Jeg købte spillet... jeg har kun én anden ting at sige: Gør det samme!

Dette spil er intet mindre end fantastisk. Det kommer op på siden af
kæmpetitler (i hvert fald i min verden) som Grim Fandango, Half-life og Max
Payne. Spillet mixer mange forskellige genrer, og jeg kan kun opfordre til
at læse nedenstående anmeldelse, som burde være appetitvækker nok i sig selv
:)
http://pc.ign.com/articles/440/440099p1.html

Til dem som ikke har stiftet bekendtskab med dette spil (og jeg tror ikke,
det er mange, da salgstallene tilsyneladende ikke har været overvældende),
så er tilbuddet i stereo studio oplagt, og jeg mener at kunne huske, at
priserne er de samme over hele landet.
God fornøjelse! :)
Mvh
David Lebech

Fra : Henrik Dissing

Dato : 08-11-04 13:39

On Sun, 7 Nov 2004 20:55:36 +0100, David Lebech wrote:

> [...]
>Jeg købte spillet... jeg har kun én anden ting at sige: Gør det samme!

Jeg er enig i at spillet bestemt er 50 kroner værd, men...

>Dette spil er intet mindre end fantastisk. Det kommer op på siden af
>kæmpetitler (i hvert fald i min verden) som Grim Fandango, Half-life og Max
>Payne.

Det giver vel kun mening at sammenligne det med Grim Fandango, og jeg synes
at der stadig er et godt stykke op til GF. Det betyder ikke at BG&E er
dårligt, men at meget lidt når op på GF's niveau..

>Spillet mixer mange forskellige genrer...

Jeg kan nu kun få øje på én: Adventure.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : David Lebech

Dato : 08-11-04 15:03

"Henrik Dissing" <sorry@drowned.in.spam.invalid> skrev i en meddelelse
> On Sun, 7 Nov 2004 20:55:36 +0100, David Lebech wrote:
>
> Det giver vel kun mening at sammenligne det med Grim Fandango,

Hvis man kigger genremæssigt på det, ja. Jeg sammenlignede nu mere kvalitet
og spilbarhed end genre, og på den måde kan man godt gruppere Half-life og
BG&E... synes jeg ;)

> og jeg synes
> at der stadig er et godt stykke op til GF. Det betyder ikke at BG&E er
> dårligt, men at meget lidt når op på GF's niveau..

Enig, Grim Fandango er efter min mening det bedste adventure spil
nogensinde, men jeg blev virkelig betaget af BG&E's sjæl og indhold.
Stemningen er i top, grafikken er god, lydsiden er fantastisk, karaktererne
er originale og humor er der skam også nok af...

> Jeg kan nu kun få øje på én: Adventure.

Der er vi så ikke enige, eftersom man i traditionel adventure skal løse
mange flere puzzles og man kan ikke dø (sådan rigtigt). Der er rigtig mange
kampe i BG&E, action. Ens karakter udvikler sig en smule igennem spillet,
rollespil (ikke meget dog). Man skal hoppe rundt, finde kontakter osv.,
platform. Sidst men ikke mindst kan man jo udforske planeten lidt,
adventure. Ser man overordnet på spillet ville jeg dog kalde det et
action/platform spil. Der er ikke så forfærdelig mange puzzles, som vrider
hjernen, så det ville være en stor fejl bare at kalde dette spil for
"adventure".

I øvrigt skrev jeg også indlægget som et tip til folk, som kunne tænke sig
en god oplevelse. For DER må vi da være fuldstændig enige: BG&E ER et godt
spil med de rette elementer. Jeg blev i hvert fald positivt overrasket.

Mvh
David Lebech

Fra : Henrik Dissing

Dato : 08-11-04 15:39

On Mon, 8 Nov 2004 15:02:53 +0100, David Lebech wrote:

> [...]
>action/platform spil. Der er ikke så forfærdelig mange puzzles, som vrider
>hjernen, så det ville være en stor fejl bare at kalde dette spil for

Undskyld, undskyld! Min fejl, jeg tænkte på et helt andet spil!

Nej, Beyond Good & Evil kender jeg ikke særligt godt. Min søn har det
faktisk liggende på denne maskine, men jeg har ikke selv kigget nærmere på
det.

Fra : David Lebech

Dato : 08-11-04 23:30

> Undskyld, undskyld! Min fejl, jeg tænkte på et helt andet spil!

Helt i orden. Hvilket spil tænkte du på? Jeg er altid interesseret i
adventure. Synes der er for få af slagsen...

> Nej, Beyond Good & Evil kender jeg ikke særligt godt. Min søn har det
> faktisk liggende på denne maskine, men jeg har ikke selv kigget nærmere på
> det.

Så synes jeg, du skulle prøve det (og din søn kan helt sikkert også være med
:)

Mvh
David Lebech