Hvordan gør man det?
Fra : Ukendt

Dato : 07-11-04 15:31

Hej

Jeg har hentet et udmærket "upload" script...
I scriptet står der:
Const VirtualFolder = "../upload/mappenavn"
Her bliver filen uploadet til "upload/mappenavn" og hvis "mappenavn" ikke
findes, bliver den oprettet.
Men nu er det sådan, at jeg gerne vil have "mappenavn" ændret alt efter hvem
der er på siden.
Jeg har oprettet nogle klasser og lavet en session: Session("klasse")
Så alt efter hvad der står i Session("klasse") skal pågældende "mappenavn"
hedde det.

Jeg har prøvet med: Const VirtualFolder = "../upload/'" & Session("klasse")
& "'" men får fejlen:

Microsoft VBScript compilation error '800a0409'

Unterminated string constant

/test2/db-multiple-file-to-disk.asp, line 67

Const VirtualFolder = "../skriv/'" & Session("klasse") & "'
-----------------------------------------------------------^Hvad kan jeg
gøre.Hilsen Gert Simonsen

Fra : terje

Dato : 07-11-04 16:51

Gert Simonsen wrote:
> [...]
>
> Unterminated string constant
>
> /test2/db-multiple-file-to-disk.asp, line 67
>
> Const VirtualFolder = "../skriv/'" & Session("klasse") & "'

Du kan ikke sette en variabel inn i en Const deklarasjon. Hele poenget
med en Constant er jo at den ikke skal kunne endres under execution av
asp koden. Prøv å endre dette til å bruke en vanlig variabel.

terje

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 06:45

> Prøv å endre dette til å bruke en vanlig variabel.

Hmmm...... ??? her tror jeg ikke rigtigt at mit 3 dages grundlæggende kursus
i ASP slår til.
Men er det ikke nedenstående kode, der skal kigges lidt nærmere på:

If Form.State = fsCompletted Then 'Completted
Const VirtualFolder = "../upload/"

'Create destination path+filename for the source file.
'Create an URL for image.
Dim DestinationPath, virtDestinationPath
DestinationPath = Server.mapPath(VirtualFolder) & "\"
virtDestinationPath = "http://" + Request.ServerVariables("SERVER_NAME") _
+ GetPath(Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") ) _
+ "/" + VirtualFolder + "/"

'Open recordset to store uploaded data
Dim RS: Set RS = OpenUploadRS

Dim FileField
For Each FileField in Form.Files.Items
'Fo each file sent
if len(FileField.FileName)> 0 then 'File is specified.
Dim DestinationFileName

DestinationFileName = DestinationPath & FileField.FileName

Fra : terje

Dato : 08-11-04 07:39

Gert Simonsen wrote:
> [...]
> Dim DestinationFileName
>
> DestinationFileName = DestinationPath & FileField.FileName

1) Den koden du serverer er nesten uleselig. Endret du din definisjon av
Const VirtualFolder? Fikk du da en annen feilmelding? I så fall: hvilken
feilkode?
2) Hva slags objekt refererer du til her: Form.State

terje

Fra : Gert Simonsen

Dato : 08-11-04 12:06

terje wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> feilkode?
> 2) Hva slags objekt refererer du til her: Form.State

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gert Simonsen

Dato : 08-11-04 12:31

Hejsa

Ups - der gik vist et eller andet galt med mit sidste indlæg.
Men jeg har selv løst det, tror jeg...
Jeg har fjernet Const og istedet skrevet:
VirtualFolder = "../upload/" & Session("klasse") & ""
så kører det

Hilsen
Gert Simonsen

Fra : terje

Dato : 08-11-04 20:05

Gert Simonsen wrote:
> [...]
> Men jeg har selv løst det, tror jeg...
> Jeg har fjernet Const og istedet skrevet:
> VirtualFolder = "../upload/" & Session("klasse") & ""

Så bra! Men lærte du noe av dette?

terje

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 22:58

> Så bra! Men lærte du noe av dette?
>
> terje

Jeg tror jeg lærte at man skal læse scriptet grundigt igennem, inden man
stiller spørgsmål

Hilsen
Gert Simonsen