/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
IMDB søgning på to skuespillere i s
Fra : Peter Knutsen


Dato : 06-11-04 20:51


Hvordan gør man det?

For en times tid siden faldt jeg over en halv film på TCM,
med Ed Harris og Max von Sydow. Så sad jeg og undrede mig
lidt over hvad for en film det mon kunne være (ja, jeg
kender godt www.tvguide.dk , og TCM har sikkert også et
website...), og om man kunne lave den slags dobbeltsøgninger
i IMDB.

Men det lader ikke til at virke. Da jeg søgte på "Ed Harris
Max von Sydow" blev jeg f.eks. ført direkte til Max von
Sydows side.

Ikke fordi jeg skal bruge titlen, jeg fik efterhånden en
mistanke om hvad for en film det var, og den viste sig at
være korrekt. Men det ville jo være rart at kunne gøre det
til en anden gang, eller hvis nu man gerne vil vide om to af
ens yndlingsskuespillere har optrådt i en film sammen.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

 
 
Lars Hoffmann (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 06-11-04 21:25

Peter Knutsen wrote:
>
> Hvordan gør man det?
>
> For en times tid siden faldt jeg over en halv film på TCM, med Ed Harris
> og Max von Sydow.

Du søger først på den ene og i bunden af den side der beskriver hver
skuespiller er der endnu en søgeboks.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

mig (06-11-2004)
Kommentar
Fra : mig


Dato : 06-11-04 21:23

Men... Filmen er begærets butik.



"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:2v4ppdF2hh7shU1@uni-berlin.de...
> Peter Knutsen wrote:
>>
>> Hvordan gør man det?
>>
>> For en times tid siden faldt jeg over en halv film på TCM, med Ed Harris
>> og Max von Sydow.
>
> Du søger først på den ene og i bunden af den side der beskriver hver
> skuespiller er der endnu en søgeboks.
> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann



Byte Me (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Byte Me


Dato : 06-11-04 21:50

On Sat, 6 Nov 2004 21:23:21 +0100, "mig" <kluk@klik.dk> wrote:

>Men... Filmen er begærets butik.

Ja, "Needful things" er jo også lige blevet nævnt.

Rigtig god King gyser forøvrigt.

mvh BM

Lars Hoffmann (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 06-11-04 22:02

Byte Me wrote:

>>Men... Filmen er begærets butik.
>
> Ja, "Needful things" er jo også lige blevet nævnt.

Ja, det må være en af de to

Jonas Gaarde (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 06-11-04 23:14

"Byte Me" <ByteMe@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
news:45eqo0l7chm5e7oh8me7rm5vbacei48nge@4ax.com...


> Rigtig god King gyser forøvrigt.



-hvilket er lidt af et oxymoron - ikke i forhold til bøgerne, hvoraf der er
mange gode, men der er sgu' langt imellem de gode King-filmatiseringer.
Jeg kan kun lige komme på "Stand by me", "Shawshank Redemption" og "Misery".
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Mikkel Knudsen (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Knudsen


Dato : 06-11-04 23:24


> > Rigtig god King gyser forøvrigt.
>
> -hvilket er lidt af et oxymoron - ikke i forhold til bøgerne, hvoraf der
er
> mange gode, men der er sgu' langt imellem de gode King-filmatiseringer.
> Jeg kan kun lige komme på "Stand by me", "Shawshank Redemption" og
"Misery".
>

Og heraf udmærker de to første sig jo ved ikke at være gysere...
Det er lang tid siden, jeg så den, men jeg kunne nu også ret godt lide Apt
Pupil, der stammer fra samme novellesamling som SBM og SR. Ian McKellen var
i hvert fald imponerende (igen-igen). Er de sidste af de 4 'årstidsnoveller'
filmatiseret?

Mvh Mikkel



Jonas Gaarde (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 06-11-04 23:55

"Mikkel Knudsen" <mikkkel_knudsen@killamail (dot) com> skrev i en meddelelse
news:418d4f07$0$69071$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>> > Rigtig god King gyser forøvrigt.
>>
>> -hvilket er lidt af et oxymoron - ikke i forhold til bøgerne, hvoraf der
> er
>> mange gode, men der er sgu' langt imellem de gode King-filmatiseringer.
>> Jeg kan kun lige komme på "Stand by me", "Shawshank Redemption" og
> "Misery".
>>
>
> Og heraf udmærker de to første sig jo ved ikke at være gysere...
> Det er lang tid siden, jeg så den, men jeg kunne nu også ret godt lide Apt
> Pupil, der stammer fra samme novellesamling som SBM og SR. Ian McKellen
> var
> i hvert fald imponerende (igen-igen). Er de sidste af de 4
> 'årstidsnoveller'
> filmatiseret?
>
> Mvh Mikkel




Ooh... den havde jeg glemt! Du har ret. Filmen er god.

De tre historier i "Different Seasons" hedder "Apt Pupil" (filmatiseret),
"Rita Hayworth and Shawshank Redemption" (filmatiseret), "The Body"
(filmatiseret som "Stand By Me") og "The Breathing Method" (ikke
filmatiseret, men den er nu også den svageste af de fire).
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Michael Hansen (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Michael Hansen


Dato : 06-11-04 23:37


"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cmjibe$11d0$1@news.cybercity.dk...
> "Byte Me" <ByteMe@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> news:45eqo0l7chm5e7oh8me7rm5vbacei48nge@4ax.com...
>
> Jeg kan kun lige komme på "Stand by me", "Shawshank Redemption" og
"Misery".


Ja, jeg synes nu også, at "The Shining" er rigtig god - ligesom dem, du
nævner

vh
Michael



Niels Søndergaard (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 07-11-04 00:36

On Sat, 6 Nov 2004 23:36:31 +0100, "Michael Hansen"
<nyhedsgruppeSLETDETTE@hejza.dk> wrote:

>
>"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:cmjibe$11d0$1@news.cybercity.dk...
>> "Byte Me" <ByteMe@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
>> news:45eqo0l7chm5e7oh8me7rm5vbacei48nge@4ax.com...
>>
>> Jeg kan kun lige komme på "Stand by me", "Shawshank Redemption" og
>"Misery".
>
>
>Ja, jeg synes nu også, at "The Shining" er rigtig god - ligesom dem, du
>nævner

Ja, tv-miniserien. Ikke Kubricks lort. Men I glemmer jo helt
Cronenbergs Dead Zone. Den holder!


Mvh
Niels Søndergaard

Byte Me (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Byte Me


Dato : 07-11-04 00:46

On Sun, 07 Nov 2004 00:36:12 +0100, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Ja, tv-miniserien. Ikke Kubricks lort. Men I glemmer jo helt
>Cronenbergs Dead Zone. Den holder!

"The Green Mile" var nu også en kanon King film med en
flok imponerende skuespillere.

Hmm, King er vel efterhånden en af de allermest filmatisere
forfattere selvom det selvfølgelig ikke er alle filmene der er
faldet heldigt ud. Somme tider så mishandler de sgu hans
bøger på det grusomste.

mvh Mads

Peter Knutsen (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 07-11-04 01:13


Byte Me wrote:
> Hmm, King er vel efterhånden en af de allermest filmatisere
> forfattere selvom det selvfølgelig ikke er alle filmene der er
> faldet heldigt ud. Somme tider så mishandler de sgu hans
> bøger på det grusomste.

Hvis du måler forholdet mellem antal skrevne bøger og antal
filmatiseringer, så klarer Michael Crichton sig da rigtig
godt. Formodentlig bedre end King.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Ronny Roy Nielsen (08-11-2004)
Kommentar
Fra : Ronny Roy Nielsen


Dato : 08-11-04 03:37


"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
news:2v57ljF2hqthnU3@uni-berlin.de...
>
> Byte Me wrote:
>> Hmm, King er vel efterhånden en af de allermest filmatisere forfattere
>> selvom det selvfølgelig ikke er alle filmene der er
>> faldet heldigt ud. Somme tider så mishandler de sgu hans bøger på det
>> grusomste.
>
> Hvis du måler forholdet mellem antal skrevne bøger og antal
> filmatiseringer, så klarer Michael Crichton sig da rigtig godt.
> Formodentlig bedre end King.

Danielle Steel er vel også godt med?

Kvantitetsmæssigt altså....



Jonas Gaarde (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 07-11-04 01:09

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:8tnqo05fe3meu6o7c21r9kic7lkiapqa3p@4ax.com...


>>Ja, jeg synes nu også, at "The Shining" er rigtig god - ligesom dem, du
>>nævner
>
> Ja, tv-miniserien. Ikke Kubricks lort. Men I glemmer jo helt
> Cronenbergs Dead Zone. Den holder!



Enig! Det eneste der taler for "The Shining" er et par scener der er visuelt
flotte, fordi det er Kubrick. Ellers: Nej.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Michael Hansen (08-11-2004)
Kommentar
Fra : Michael Hansen


Dato : 08-11-04 01:07

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:8tnqo05fe3meu6o7c21r9kic7lkiapqa3p@4ax.com...

> > Ja, tv-miniserien. Ikke Kubricks lort. Men I glemmer jo helt Cronenbergs
Dead Zone. Den holder!


Jeg mærker, jeg er i modvind men jeg nu rigtig godt li' Kubricks
filmatisering også - jeg synes faktisk det er en ret gedigen gyser

The Dead Zone så jeg med et halvt øje for en del år siden, vistnok i TV, den
skal da vist have et gensyn så.....



ML-78 (08-11-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 08-11-04 01:18

Michael Hansen skrev:

> > > Ja, tv-miniserien. Ikke Kubricks lort. Men I glemmer jo helt
Cronenbergs
> Dead Zone. Den holder!
>
> Jeg mærker, jeg er i modvind men jeg nu rigtig godt li' Kubricks
> filmatisering også - jeg synes faktisk det er en ret gedigen gyser

Det er den også. Lad dig ikke gå på af, at nogle mener den ikke lægger
sig tæt nok op ad Kings forlæg. Det kan aldrig være et krav til en film.


ML-78


Morbid Angel (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Morbid Angel


Dato : 07-11-04 01:27

On Sat, 6 Nov 2004 23:14:12 +0100, "Jonas Gaarde"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

>"Byte Me" <ByteMe@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
>news:45eqo0l7chm5e7oh8me7rm5vbacei48nge@4ax.com...
>
>
>> Rigtig god King gyser forøvrigt.
>
>
>
>-hvilket er lidt af et oxymoron - ikke i forhold til bøgerne, hvoraf der er
>mange gode, men der er sgu' langt imellem de gode King-filmatiseringer.
>Jeg kan kun lige komme på "Stand by me", "Shawshank Redemption" og "Misery".

Carrie er heller ikke så ringe

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

ML-78 (07-11-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 07-11-04 11:59

Jonas Gaarde skrev:

> -hvilket er lidt af et oxymoron - ikke i forhold til bøgerne, hvoraf
der er
> mange gode, men der er sgu' langt imellem de gode
King-filmatiseringer.
> Jeg kan kun lige komme på "Stand by me", "Shawshank Redemption" og
"Misery".

Der er også "The Body". Og hvorfor glemmer folk altid "Salem's Lot", der
blev filmatiseret som en virkeligt god miniserie?


ML-78


Mikkel Knudsen (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Knudsen


Dato : 07-11-04 12:44


> > Jeg kan kun lige komme på "Stand by me", "Shawshank Redemption" og
> "Misery".
>
> Der er også "The Body".

Det er vel den, der er blevet til Stand By Me?

Mvh Mikkel



ML-78 (07-11-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 07-11-04 12:50

Mikkel Knudsen skrev:

> > > Jeg kan kun lige komme på "Stand by me", "Shawshank Redemption" og
> > "Misery".
> >
> > Der er også "The Body".
>
> Det er vel den, der er blevet til Stand By Me?

Ja. Det var en kortslutning.


ML-78


Peter Knutsen (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 07-11-04 01:11


mig wrote:
> Men... Filmen er begærets butik.

Nej, det var faktisk ikke den film.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Peter Knutsen (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 07-11-04 01:12


Lars Hoffmann wrote:
> Peter Knutsen wrote:
>>Hvordan gør man det?

> Du søger først på den ene og i bunden af den side der beskriver hver
> skuespiller er der endnu en søgeboks.

Tak!

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Tim Christensen (10-11-2004)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 10-11-04 13:39

Peter Knutsen wrote:
>
> Tak!
>
Du kan også bruge:

http://imdb.com/name-search

Her er du heller ikke begrænset til to personer.

Mvh

Tim

Lars Kyndi Laursen (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 06-11-04 21:21

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> enriched usenet with:

> Hvordan gør man det?
>
> For en times tid siden faldt jeg over en halv film på TCM,
> med Ed Harris og Max von Sydow. Så sad jeg og undrede mig
> lidt over hvad for en film det mon kunne være (ja, jeg
> kender godt www.tvguide.dk , og TCM har sikkert også et
> website...), og om man kunne lave den slags dobbeltsøgninger
> i IMDB.
>
> Men det lader ikke til at virke. Da jeg søgte på "Ed Harris
> Max von Sydow" blev jeg f.eks. ført direkte til Max von
> Sydows side.

Under søgeboksen vælger du "More searches" og derefter "People working
together"

> Ikke fordi jeg skal bruge titlen, jeg fik efterhånden en
> mistanke om hvad for en film det var, og den viste sig at
> være korrekt. Men det ville jo være rart at kunne gøre det
> til en anden gang, eller hvis nu man gerne vil vide om to af
> ens yndlingsskuespillere har optrådt i en film sammen.

IMDb nævner to film:
Code Name: Emerald (1985) http://www.imdb.com/title/tt0088934/
Needful Things (1993) http://www.imdb.com/title/tt0107665/

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Pet Shop Boys - New York City Boy

Sune (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 06-11-04 22:59

On Sat, 06 Nov 2004 20:50:52 +0100, Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:


>Hvordan gør man det?

http://www.imdb.com/name-search

Mvh
Sune

Peter Knutsen (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 07-11-04 01:16


Sune wrote:
> On Sat, 06 Nov 2004 20:50:52 +0100, Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:
>>Hvordan gør man det?
>
> http://www.imdb.com/name-search

Tak, men den virker ikke helt godt, for der er flere Ed
Harrisser.

Det gør Lars' side i øvrigt heller ikke...

Får folk deres romertal i kronologisk rækkefølge, eller er
det sådan at ham med det laveste romertal er den mest kendte?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Lars Hoffmann (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 07-11-04 10:01

Peter Knutsen wrote:

> Får folk deres romertal i kronologisk rækkefølge, eller er det sådan at
> ham med det laveste romertal er den mest kendte?

LAveste romertal er den mest kendte. Ellers kan du jo lige klikke på navnet
for at tjekke hvem det er og derefter gå tilbage og vælge den rigtige Ed Harris.

ML-78 (07-11-2004)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 07-11-04 11:56

Sune skrev:

> >Hvordan gør man det?
>
> http://www.imdb.com/name-search

Netop. Hvis man ikke vil huske adressen kan man komme derhen fra
hovedsiden ved at trykke 'More searches' (lige under den normale
søgefunktion) og derefter 'complex name search'.


ML-78


Peter B. Juul (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 07-11-04 19:24

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> writes:

> Men det lader ikke til at virke. Da jeg søgte på "Ed Harris Max von
> Sydow" blev jeg f.eks. ført direkte til Max von Sydows side.

Du har vist fået et svar, men jeg vil da gerne lige henvise til
avancerede søgninger hos IMDB.

I søgeboksen trykker du "more searches" og kommer ind til en side,
hvor du bl.a. kan søge på "memorable quotes" "locations" og andet
godt. (Der er f.eks. 9 hits på Torrance High School, som derfor er et
skægt sted at besøge, hvis man er i Los Angeles alligevel. Jeg gjorde
det )

I venstre side er der en "advanced search", der giver mulighed for at
søge på, hvilke crew members, der var involveret i både Superman(1978)
og Batman(1989) eller hvilke film både Christopher Reeve, Margot
Kidder og Gene Hackman var med i.

Det er et godt og alsidigt værktøj.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.
I speak only 0}._.{0 Just kidding. The Tolstoy book is a ringer.
for myself. O/ \O Doesn't belong on this list. Too literal.
Not enough monsters." - New York Newsday

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste