Erfaring med middel til fugtig kældervæg?
Fra : preben kaas

Dato : 06-11-04 17:17

RÃ…D&DÃ…D reklamerer i denne uge med et norsk produkt:

Controll Betongtett

som efter påsprøjtning 2 gange skulle kunne forhindre fugt i at trænge
igennem muren.

Nogen som har erfaring med/viden om dette produkt?

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : Christian

Dato : 07-11-04 13:04

Er det ikke det samme som vandex se: http://www.vandex.dk/

Christian

Fra : preben kaas

Dato : 11-11-04 16:17

On Sun, 7 Nov 2004 13:04:08 +0100, "Christian" <Olesen@tele.post.dk>
wrote:

>Er det ikke det samme som vandex se: http://www.vandex.dk/
>
>Christian

Hej Christian
Jeg tror ikke helt det er det samme for "Controll Betongtett" er en
vædske, som kan sprøjtes på bl.a. med en forstøversprøjte medens
Vandex, som jeg forstår det, skal røres op i vand og påsmøres i et 3-5
mm tykt lag.
Men virkningen er sikkert ens så måske skulle man holde sig til det
danske produkt.

mvh
Preben

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : Christian

Dato : 12-11-04 17:20

> [...]
> mm tykt lag.
> Men virkningen er sikkert ens så måske skulle man holde sig til det

Så er det måske nærmere Metasilikat (vandglas). se også
http://www.dolenco.dk/xypex.htm

Christian

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-11-04 20:12

> [...]
> igennem muren.
>
> Nogen som har erfaring med/viden om dette produkt?

Nej, men hvis du udefra dræner/behandler soklen, er du problemet kvit på den
rigtige måde. Det andet er, som en politiker ville gribe sagen an. Først
ville han dog sikre sig at det tredobbelte beløb blev kradset hjem i skat.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : preben kaas

Dato : 12-11-04 15:08

On Thu, 11 Nov 2004 20:12:22 +-0100, "Preben Riis S+APg-rensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Nej, men hvis du udefra dr+AOY-ner/behandler soklen, er du problemet kvit p+AOU- den
>rigtige m+AOU-de.

Nu er der jo mindst en halv bondeg+AOU-rd til forskel:

omfangsdr+AOY-n ca. kr. 100.000,-

Og m+AOU-ske skulle man s+AOU- anmelde b+AOU-de betongtett og Vandex for falsk
reklame, da de begge p+AOU-st+AOU-r at deres produkt kan klare det indefra.

Desuden bad jeg kun om evt. erfaringer med produktet!

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-11-04 21:38

"preben kaas" <prebenkaas@xxxhjallesenet.dk> skrev
> omfangsdræn ca. kr. 100.000,-

Umuligt, det kan du da selv lave.

> Og måske skulle man så anmelde både betongtett og Vandex for falsk
> reklame, da de begge påstår at deres produkt kan klare det indefra.
>
> Desuden bad jeg kun om evt. erfaringer med produktet!

Har ingen erfaringer med produktet, men det er da let at se, at man ikke
maler sig væk fra et fugtproblem.

Og så lige en varm tak for at du ikke bed, jeg ville såmænd blot hjælpe.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : preben kaas

Dato : 13-11-04 19:57

On Fri, 12 Nov 2004 21:37:34 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>"preben kaas" <prebenkaas@xxxhjallesenet.dk> skrev
>
>Umuligt, det kan du da selv lave.

Det overstiger desværre både mine evner og kræfter at gøre det selv.
Vor nabo - samme hustype - har netop fået drænet den ene side (1/4 af
huset) og det kostede godt 25000,-.

>Har ingen erfaringer med produktet, men det er da let at se, at man ikke
>maler sig væk fra et fugtproblem.

Det påstår Vandex imidlertid på:

www.vandex.dk

med venlig hilsen