Opstød!
Fra : Ann Nielsen

Dato : 06-11-04 12:16

Hej.

Jeg håber at I derude kan hjælpe min hund og jeg lidt.

Gizmo er en lille hund på 1 år, der hertil nat og idag har haft ligesom
vores sure opstød, hvor der til tider kan komme lidt væske med ud. Kan hunde
godt få det? Og hvad kan jeg give ham for at maven kommer i orden? Jeg havde
mange gæster igår til et party og det kan godt være at han har fået. eller
selv "skaffet" sig noget af det der stod på borderne, så som; agurker,
gulerødder, pebbernødder, brunkager og boller. Ellers har han spist lidt kød
i løbet af dagen (hans mad)

Opstødende kan beskrives med en bøvs lignende tilstand, hvor der til tider
godt kan komme lidt væske med. Han smasker og så er det det! Hvad kan jeg
gøre?

Med venlig hilsen

Gizmo & Ann

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-04 16:58

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Opstødende kan beskrives med en bøvs lignende tilstand, hvor der til tider
> godt kan komme lidt væske med. Han smasker og så er det det! Hvad kan jeg
> gøre?

Hej Ann !

Er det gult det, der kommer op ?
Det lyder som om, at det er mavesyre og det sker af og til, at hunde kaster
mavesyre op, hvis maven er tom.
Har ikke selv oplevet det med vores hunde i et stykke tid, men ellers plejer
noget mad i maven, at afhjælpe problemet.
Har der været noget efter, at du gav ham kød ?
Ellers har jeg ikke rigtigt, noget andet bud på, hvad det kan skyldes....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Ann Nielsen

Dato : 07-11-04 01:22

> [...]
> Har der været noget efter, at du gav ham kød ?
> Ellers har jeg ikke rigtigt, noget andet bud på, hvad det kan skyldes....

Hejsa.

Ja han fik sin forrige mad igår, ligefør gæsterne ankom..... Han spiser
barf, som næsten noget af det eneste han gider at røre... Jeg ved ikke
hvordan at det ser ud når han får de "opstød", da han bare smasker vildt og
ja..... vel synker det igen! Gizmo har det fint hertil aften, sover dog ret
meget, men det er der vel ikke noget at sige til, der var jo maaange man
skulle lege og hygge med igår :)

Tak for svaret,

Mvh.

Ann

Fra : JBH

Dato : 06-11-04 19:00

> [...]
> selv "skaffet" sig noget af det der stod på borderne, så som; agurker,
> gulerødder, pebbernødder, brunkager og boller. Ellers har han spist lidt

Hans mave vil sandsynligvis have godt af lidt A38.
Og så kog noget ris og bland noget dåsetun i og giv ham det et døgns tid..
Sørg for han har adgang til FRISK vand hele tiden.

mvh
JBH

Fra : Ann Nielsen

Dato : 07-11-04 01:19

> [...]
> Og så kog noget ris og bland noget dåsetun i og giv ham det et døgns tid..
> Sørg for han har adgang til FRISK vand hele tiden.

Hejsa.

Ja det ville den nok, især hvis han gad og spise det.... Jeg fik ham til at
spise lidt mere af sin mad, barf og hans mave har det tilsyneladende fint
lige nu. Han fik desværre lidt tynd mave, så det er nok noget han "fik" igår
til partyet :) Men han virker okey nu... har dog sovet det meste af dagen,
men har da også leget og gået tur med mig flere gange..

Men mit spørgsmål er; kan hunde få sure opstød, ligesom os mennesker?

Mvh.

Ann

Fra : JBH

Dato : 07-11-04 09:43

> [...]
> men har da også leget og gået tur med mig flere gange..
>
> Men mit spørgsmål er; kan hunde få sure opstød, ligesom os mennesker?

Jeg opfattede det som om du spurgte, Citat " Hvad kan jeg gøre?"

Derfor foreslog jeg kuren med A38. og noget letfordøjeligt skånekost.

Min hund er af en race som generelt har en sart mave, Den kan i alt fald
godt få "sure opstød" og ind i mellem kan hans hans tarme lyde som om han
har spist en levende kat....
Han får tørkost med lav proteinindhold, vand samt lidt madrester en gang
imellem. Men endelig ikke meget saltede eller krydrede madrester. Det slår
med garanti hans mave i stykker.

God bedring til din hund

mvh
JBH