Størrelse af filer
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 05-11-04 15:17

Hejsa

Jeg har en række filer, som jeg gerne vil kende den samlede størrelse
af. De ligger sammen med flere andre filer, men dem jeg er interesseret i
hedder alle det samme til fornavn.

Findes der en kommando ala følgende?

# calculateTotalSize fællesfornavn.*

Mvh.
/Thomas

Fra : Troels Vognbjerg

Dato : 05-11-04 15:56

Thomas Lindgaard wrote:
> [...]
>
> Jeg har en række filer, som jeg gerne vil kende den samlede størrelse
> af. De ligger sammen med flere andre filer, men dem jeg er interesseret i

"du -h fællesfornavn.*"

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 05-11-04 23:26

On Fri, 05 Nov 2004 15:55:51 +0100, Troels Vognbjerg wrote:

> "du -h fællesfornavn.*"

Kors i himlen... den kommando havde jeg fyret af men ikke fået noget
meningsfuldt output ud af... men det hjælper når man først går ind i
det rigtige bibliotek! Tanketorsk af format!

Tak
/Thomas

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 05-11-04 16:50

Thomas Lindgaard wrote:
> [...]
>
> Jeg har en række filer, som jeg gerne vil kende den samlede størrelse
> af. De ligger sammen med flere andre filer, men dem jeg er interesseret i

Som Troels skriver:
du -h fællesfornavn.*

/men/:

Du kan kan nøjes med:

du fællesfornavn.*

-h står for "human readable" og viser blot størrelsen med nærmeste
fornuftige præfix.

--
Steen Suder

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 05-11-04 18:42

Thomas Lindgaard skrev:

> [...]
> størrelse af. De ligger sammen med flere andre filer, men dem jeg er
> interesseret i hedder alle det samme til fornavn.

Kommandoen:

wc -c fællesfornavn.*

giver dig filernes samlede _størrelse_.

Kommandoen:

du fællesfornavn.*

fortæller dig hvor meget plads filerne bruger på disken.

Jacob
--
»By becoming continuous, war has fundamentally changed its character.
In past ages, a war, almost by definition, was something that sooner