Touchpad
Fra : Michael Knudsen

Dato : 05-11-04 14:29

Hej.

I min XF86-Config-4 har jeg følgende afsnit:

Section "InputDevice"
Identifier "Synaptics Touchpad"
Driver "synaptics"
Option "SendCoreEvents" "true"
Option "Device" "/dev/psaux"
Option "Protocol" "auto-dev"
EndSection

Er det ikke muligt at tilføje et eller andet, så man ikke kan klikke ved
at trykke på Touchpaden?

--
Michael Knudsen

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 05-11-04 15:19

Michael Knudsen wrote:
> [...]
> Option "Protocol" "auto-dev"
> EndSection
>
> Er det ikke muligt at tilføje et eller andet, så man ikke kan klikke ved

Dig igen... du laver da ikke andet end problemer... *host*

Fra : Sune Vuorela

Dato : 05-11-04 17:13

On 2004-11-05, Michael Knudsen <knudsen@imf.au.dk> wrote:

> Er det ikke muligt at tilføje et eller andet, så man ikke kan klikke ved
> at trykke på Touchpaden?

Findes der ikke en synaptics readme / manpage?
Mener at jeg har sådan en - men gider ikke lige at finde den bærbare
frem for at undersøge det.

--
Sune

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 05-11-04 21:44

Michael Knudsen <knudsen@imf.au.dk> writes:

> Section "InputDevice"
> Identifier "Synaptics Touchpad"
> Driver "synaptics"

> Er det ikke muligt at tilføje et eller andet, så man ikke kan klikke ved
> at trykke på Touchpaden?

Jeg har også en synaptics touchpad, dokumentationen er faktisk ret god
(på debian ligger driveren i xfree86-driver-synaptics-pakken og
dokumentation derfor i /usr/share/doc/xfree86-driver-synaptics/).

Hvis du absolut vil slå TapToClick helt fra er det MaxTapTime
parameteren du skal se på, men overvej lige om du ikke kan opnå det du
vil på anden vis.

..Henrik

--
Det er let at skrive drivere
Det er _svært_ at skrive drivere der virker

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-11-04 20:35

Michael Knudsen <knudsen@imf.au.dk> writes:

> Er det ikke muligt at tilføje et eller andet, så man ikke kan klikke
> ved at trykke på Touchpaden?

Hvis det skyldes irriterende klik når du skriver på tastaturet, er
syndaemon, der slukker pladen mens man skriver, måske noget for
dig. Horisontalt scroll kan også være irriterende, da Firefox let
springer frem og tilbage gennem siderne, hvis man kommer til at berøre
pladen forkert. Sidstnævnte kan også slåes fra på en eller anden måde
i de nyere versioner af driveren.
--
mvh Jes Vestervang