ny hund idag
Fra : Mia Mosegaard

Dato : 04-11-04 19:49

Hej gruppe
Ja jeg (og min nye hund er altså helt nye herinde. Jeg har lige
hentet hende idag. 8 uger gammel er hun og af racen langhåret
miniature gravhund...
Og iih altså alle de spørgsmål der maser sig på. Har godt nok haft
hund før, men han var kæææææmpe stor (ja det var han altså, det var en
grand danois , så det er en helt ny verden.
Det første problem er at hun er fuld af lopper og stinker af kostald.
Åhmn ja, lige hvad man har lyst til !! Hvad gør jeg nu lige, kan jeg
smide hende i bad med det samme (stille og roligt naturligvis) eller
er jeg nødt til at vente nogle dage, til hun er faldet mere til? Og
hvad med lopperne, findes der noget der kan bruges til så ung en hund?
(og hvor er det billigst at købe det?
Så er der foderet; Hun er vant til at få det billigste dåsefoder man
kan få. Jeg vil gerne vænne hende til noget godt hvalpefoder (tørkost)
Jeg har købt en sæk hos dyrehandleren, men hvordan får jeg hende
vænnet stille og roligt af med det andet mad, og til det her??
Det var vist det mest akutte, der kommer sikkert 1000 spørgsmål hen ad
vejen, så jeg håber I vil bære over

Venlig hilsen den nybagte hundeejer til en hvalp uden navn

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 04-11-04 21:23

Hej Mia.
Tilykke med din nye hvalp.
Ja! jeg vil da helt klart anbefale dig at opsøge en dyrlæge, især da hvalpen
er fyldt med lopper og er blevet fodret med " dåsemad" hvalpen skal da helt
sikkert have en ormekur og et dyrlæge tjek, som jeg ser det.
Når du går over til et andet foder så skal det ske over flere dage for at
hunden ikke får mave problemer.
Start med lidt af gangen blandet i det det foder den er vandt til, helst
over 5-10 dage.
Det med at bade hvalpen skal du nok vente med til den er faldet lidt til.
Men mit råd til dig vil være at opsøge en dyrlæge og få hvalpen tjekket!!.
Med hensyn til lopper så kan du bruge " Front Line" i spray til hvalpe,
meeen tag lige en tur omkring dyrlægen, det lyder nu ikke så godt derfra du
har købt hvalpen.
Men held og lykke med den.
MVH. Susanne.