Hjælp til en gammel tapestreamer...
Fra : Jonny Jensen

Dato : 16-05-01 16:09

Hej NG!

Jeg går og roder lidt med at lave mig en lille server, nærmest som et
hyggeprojekt, og nu har jeg fundet en gammel tapestreamer frem, som jeg
havde tænkt mig at bruge som back-up medie. Nu lyder mit spørgsmål så:

Tapestreameren er en Aiwa TD-811, altså en ret gammel sag. Da jeg brugte den
for alvor, kørte jeg med 120 MB QIC 80 bånd, men ifølge nedenstående
website, skulle den også kunne køre med 250 MB bånd... Eller hvad? Jeg har
ikke den store forstand på netop tapestreamere, så jeg vil gerne høre om jeg
roligt kan købe et 250 MB bånd, eller jeg skal nøjes med et 120, som jeg ved
den kan køre med? 250 MB ville jo være frås... (I forhold til min
miniserver). Kan man måske ligefrem bare købe de største bånd, eller skal de
understøttes af hardwaren ligesom fx Zip100 og Zip 250?

http://www.no-panic.com/backup/sales/supqicdrive.html

Mange tak for hjælpen.

Jonny Jensen.

Fra : John Jensen

Dato : 16-05-01 16:41

Hej,
Jeg har lige stillet et spørgsmål om driver til win 2000 før dig, det kan
være du kan hjælpe med at svare på det.

Efter min "husker" er et QUC 80 bånd på 80 Mb, herefter lavede man et QUC 80
bånd der var noget længere (fysisk) så man kom op på 120 Mb. De 250 Mb
kommer fra komprimering af dataene, men det lyder jo bedre salgsmæssigt.

John