[MS SQL7] Alter table
Fra : Niels Henriksen

Dato : 16-05-01 14:59

Hejsa

Kan man bruge Alter Table kombineret med Identity(x,x) på et felt med tal
man allerede har oprettet?

--
Niels

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 16-05-01 18:02

Niels Henriksen wrote:

> Kan man bruge Alter Table kombineret med Identity(x,x) på et felt
> med tal man allerede har oprettet?

Ja, men vist ikke på et flet du allerede har oprettet. Prøv dette:
- Opret en ny kolonne med "INT IDENTITY NULL"
- Slå "SET IDENTITY_INSERT ..." til på tabellen
- Indsæt de rigtige data i den ny kolonne
- Slå "SET IDENTITY_INSERT ..." fra
- Slet den gamle kolonne

--
Lauritz

Fra : Niels Henriksen

Dato : 17-05-01 10:35

"Lauritz Jensen" <lauritz2@hotmail.com> wrote in message

> - Slå "SET IDENTITY_INSERT ..." til på tabellen

Hvad er syntaxen for ovenstående

--
Niels

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 17-05-01 16:06

Niels Henriksen wrote:

> Hvad er syntaxen for ovenstående

Kig i BOL (SQL Server Books Online) under "set identity_insert".

(Det er iøvrigt en meget god informationsansamlig, de har lavet der, som
både indeholder referencer og teori, glimrende læsestof, IMHO)
--
Lauritz

Fra : Niels Henriksen

Dato : 18-05-01 13:53

> Kig i BOL (SQL Server Books Online) under "set identity_insert".

Hvor finder jeg så denne? url?

--
Niels

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-05-01 15:26

"Niels Henriksen" <niels@WHATbiggs.dk> wrote in message
> "Lauritz Jensen" <lauritz2@hotmail.com> wrote in message

> Hvor finder jeg så denne? url?

Har du MSSQL installeret på din udviklingsmaskine, eller har du "kun" adgang
til denne via en ISP?
Hvis du har en MSSQL, så findes den via startmenuen etc
Ellers skal du have fat i M$ website, og søge lidt rundt

Du kan også prøve http://www.sqlteam.com/FAQ.asp

Jeg mente at jeg havde et andet link, men vist ikk lige nu

mvh/Peter Lykkegaard