Åbning af paradox fil
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-05-01 10:50

Hej database hajer

Jeg fået en fil til en paradox database som er meget vigtig for mine studier
(speciale). Jeg kan ikke umiddelbart åben den. Når jeg åbner filen i Access
og fortæller Access at det er en paradox fil den skal åbene, skiver den
"External table is not in expected format".
Hvis jeg gør det i f.eks notepad ser det ud som forneden. Hvordan får jeg
det oversat til noget som Excel forstår? Er der en der har Paradox
programmet?

Jeg lægger filen i dk.binaer under tråden "Database problemer" Filen fylder
436kb.

Alt hjælp modtages med kyshånd

Hilsen Jens Bager Jensen

~  Ù Ù  Ù R ÿ ÿæ ¸· Ä2߬2ß Ù
   J|©*
 R.
$ø2ßG3ßR3ßZ3ßd3ßo3ßt3ßw3ß{3ßf3ß<3ß
"3ßs3ßc:RESTTEMP.DB
Stationsnr Vandl>b Lokalitet M?ls'tning Dato Kl Art Antal_p Antal_s N>glegr
Div_gr Sorafnr
       nordan40

 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD
B1 ? $t0915Agapetus fuscipes ¿ð ¿ð ¿ð Á
E¢ 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD
B1 ? $t0915Ancylus fluviatilis ¿ð À À ¿ð
Á$: 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD
B1 ? $t0915Baetis rhodani ÀUÀ À ¿ð
Á O 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD
B1 ? $t0915Brachyptera risi ¿ð ¿ð ¿ð
Á^x 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD
B1 ? $t0915Capnia bifrons ¿ð ¿ð ¿ð
Á·T 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD
B1 ? $t0915Chironomini indet. À
Á"¥p 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD
B1 ? $t0915Colymbetinae larvae ¿ð
Áe@ 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD
B1 ? $t0915Dicranota sp. À*
Á!,Ð 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD
B1 ? $t0915Elmis aenea Àc À ¿ð
ÁQ4 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD
B1 ? $t0915Elodes marginata ¿ð À ¿ð
Á3^ 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD
B1 ? $t0915Elodes minuta À" À ¿ð
Á3? 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD
B1 ? $t0915Eloeophila sp. À
Á!?¸ 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD
B1 ? $t0915Gammarus pulex ¿ð À.à À ¿ð
ÁÃ\ 23.05.03? $o1400Tubificidae indet. ÀY À
 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD B1
? $t0915Glossiphonia complanata ¿ð Á
ýh 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD
B1 ? $t0915Hydracarina indet. À Á
L 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD
B1 ? $t0915Hydraena sp. À
Á¥P 23.01.05SUS (HULE) OS RUDBJERGGRD
B1 ? $t0915Limnephilidae in

Fra : Jakob Nilsson

Dato : 16-05-01 16:12

"Jens Jacob Bager Jensen wrote
> [...]
den
> "External table is not in expected format".

Jeg kan desværre heller ikke åbne filen, jeg har prøvet med DTS at
streame filen over i en tekst-fil men jeg får samme fejl som du
beskriver. Måske kan du få en ny kopi af filen (ved du for øvrigt
hvilken version af Paradox der er anvendt?).

Er der nogen der har haft held med filen?

Mvh.
Jakob

Fra : Hans Peter Holm

Dato : 16-05-01 16:26

Jakob Nilsson skrev:

> [...]
> beskriver. Måske kan du få en ny kopi af filen (ved du for øvrigt
> hvilken version af Paradox der er anvendt?).

Paradox 4.5 kan arbejde med den. Jeg har eksporteret den derfra til
dBASE IV format som MS Office kender lidt bedre. De danske bogstaver
kikser i kolonneoverskrifterne, men er OK i selve teksten.

til Jens Jacobs indlæg i dk.binaer (zippet til 50KB).

--
Hans (e-mail adressen er ikke gyldig)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-05-01 16:35

> Paradox 4.5 kan arbejde med den. Jeg har eksporteret den derfra til
> dBASE IV format som MS Office kender lidt bedre. De danske bogstaver
> kikser i kolonneoverskrifterne, men er OK i selve teksten.

Hej Hans

Jeg har nu fået åbnet dBASE IV filen og alt spiller max.
Mange tak for hjælpen.

Hilsen Jens