tabeller i css
Fra : Lars

Dato : 16-05-01 08:15

Hej!
Når jeg har positioneret alle grafikelementer absolute i et
dokument og jeg gerne vil ha' en tabel til at tilpasse sig alle
disse grafikelementer, kan det så lade sig gøre v.h.a. css at
oprette en tabel, som også er absolute, men tilpasser sig i
bredden til grafikelementerne.

kig på http://ipkiss.yi.org/birn

Det er den lyseblå kasse, som ikke tilpasser sig i forhold til de
andre elementer - den går ud over venstre rammekant.

På forhånd tak

lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-05-01 13:12

Wed, 16 May 2001 07:15:27 +0000 (UTC), skrev Lars <ledj@privat.dk>:

> [...]
>disse grafikelementer, kan det så lade sig gøre v.h.a. css at
>oprette en tabel, som også er absolute, men tilpasser sig i

Godt nok ikke lige svar på dit spørgsmål - men har du set din side i
andet end IE?

Den er ikke særlig vellykket, hveken i Opera 5.11, Netscape 4 eller 6.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Lars

Dato : 16-05-01 17:01

> Den er ikke særlig vellykket, hveken i Opera 5.11, Netscape 4 eller 6.

den skal kun laves til ie 5.5

/lars

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 16-05-01 20:31

"Lars" <ledj@NOSPAMprivat.dk> wrote in <9du84t$3m4$1@news.inet.tele.dk>:

>den skal kun laves til ie 5.5

Må kunder der har andre browsere ikke købe urene?

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Fra : Lars

Dato : 16-05-01 20:35

> Må kunder der har andre browsere ikke købe urene?

det er kun en prototype til et eksamensprojekt, hvor der er meget lidt tid
til at bekymre sig om alle browsere...

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 16-05-01 14:17

Lars wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Det er den lyseblå kasse, som ikke tilpasser sig i forhold til de
> andre elementer - den går ud over venstre rammekant.

Du definerer i din kode tabellens bredde: width="836px". Du skal
ikke angive enheden pixels når du definerer bredden i HTML - derfor
er det rigtige: width="836". Men hvis du vil have tabellen til at
indstille sig automatisk efter sidebredden skal du benytte
procenter: f.eks. width="50%".

Herudover er der nogle fejl i din HTML kode:

1) Doctype skal defineres før html starter:
<!doctype html public "-//w3c//dtd html 4.0 transitional//en">

2) Kommentarer starter med <!-- og slutter med -->
<! Stylesheet til birn.dk indsættes her i hvert dokument">
<!-- Stylesheet til birn.dk indsættes her i hvert dokument" -->

3) Resten af fejlene kan du fange ved at validere din kode hos W3C:
http://validator.w3.org

Post endeligt flere indlæg hvis der er noget du er i tvivl om.

Mvh
Jonas