Uuuuh!!!! :-) lang opdatering
Fra : Nana Sørensen

Dato : 03-11-04 15:39

Hejsa Gruppe..

Så er det tid... På søndag skal min kæreste og jeg vælge vores lille
pigehvalp.
Jeg kan næsten ikke vente... Jeg drømte faktisk i morges at jeg var ude og
vælge en hvalp. (I drømmen var jeg nøgen og chihuahuahvalpenes mor var en
newfoundlænde, men glem nu det) Jeg vågnede midt i den her drøm om
hundehvalpe, ved at hundedamen ringede til mig for at aftale et tidspunkt.
Herre underligt, men jeg har nok hund på hjernen, kombineret med en
veludviklet synsk evne.
Jeg har fået billeder af de små på mailen. Og "min" hundedame og
psykoavleren fra Lolland, er ABSOLUT IKKE den samme. Det er der INGEN tvivl
om.
Jeg glæder mig sådan... Kan slet ikke forklare det, men i hundemennesker ved
hvad jeg mener.

Jeg havde i øvrigt en underlig oplevelse forleden. Jeg kommer gående på
stien ved vores hus,og ser den her megahund. Jeg kender ejeren fra en
luftetur, hvor hans hund og Peanut mødte hinanden. Og Peanut var slet ikek
bange, hvilket er lidt skægt, da hans hund er en skt Bernards på 87 kg.
Men jeg møder så den her hund, og er SLET ikke bange for den. Jeg er normalt
inkarneret kattemenneske, faktisk kan jeg ikke ret godt lide hunde. Jeg er
blevet bidt mange gange i mit liv, uden grund, af fremmede hunde. Så jeg er
lidt af en piveskid. Men den her kæmpehund udstrålede bare venlighed. Den
var så rar! Jeg var bare nødt til at begrave hænderne i dens pels, og den
lænede sig nydende ind mod mig, så jeg var ved at vælte. Dens poter var
ligeså store som min håndflade! Og jeg var bare så stolt af mig selv, fordi
jeg slet ikke var bange. Asbjørn, som monsteret hedder, er bare så sød.
Hans far vejer 106 kg, så han kan nå at blive en endnu større basse. Sjovt,
at en af de store hunde som jeg ikke er bange for, heller ikke skræmmer
Peanut. Da jeg kom ind af døren da jeg kom hjem, fik jeg bare så herre
griner over vores lille lort, der sad på armlænet i sofaen, og bare var så
LILLE! LOL

Jeg havde i øvrigt en meget noia oplevelse forleden, da jeg var nede på
volden med Peanut. Han havde gået løs, hvilket han er rigtig god til oppe på
de små stier der var fyldt med visne blade. Han var så glad og sniffede
lystigt. Så kom jeg ned på den brede hovedsti og ser til min rædsel en stor
sort hund komme løbende med sin ejer, der var på cykel. Jeg prøver at få fat
i Peanut, da han jo er herre lille og nemt kan blive ædt. Den store hund
kommer løbende, og vælter bogstaveligt talt Peanut, fordi den er så vild. Og
Peanut bare løber alt hvad han kan, mens han faktisk skriger af angst. Han
var så bange for den hund, som bare løb efter ham og flere gange tromlede
ham ned i bladene. Peanut prøvede at gemme sig under min nederdel, men den
anden hund skræmte ham væk fra mig. Jeg blev selv enormt bange, fordi jeg er
så nervøs for store hunde, hvilket Peanut sikkert da kunne mærke. Da ejeren
endelig fik styr på sin hund og cyklede videre, var Peanut så bange at han
bare satte sig ned og gerne ville have snor på. Han ville ikke engang tage
imod de medbragte hundekiks, men begyndte strakt at gå i retning af hjem.
Jeg havde hjertet helt oppe i halsen, og tanker i hovedet omkring bidsår,
kæledyrsdød osv. Gys... Det går ellers fint med store hunde og Peanut, når
de er rolige og ikke overfalder os. Jeg passer meget på ikke at overføre min
skræk for store hunde til Peanut, så vi går altid hen til dem, når vi er ude
og blive luftet. Og jeg er da også blevet bedre, især efter at Asbjørn ikke
åd mig.

Peanut gjorde noget skægt forleden. Vi fik ny sofa, og jeg var så igang med
at bære en meget stor hynde ind i stuen. Da jeg står i gangen og bakser med
den, kommer Peanut ud i gangen. Han bliver stiv af skræk, nok fordi han kun
kan se hynden og arme der vifter forvildet, og begynder at hyle af angst.
Han skider derpå en torpedopølle på gulvet af skræk. Jeg lyver ikke, når jeg
siger at den pølle fløj en halv meter fra hans lille gump. Det var så
skægt... Han har nu vænnet sig til sofaen, selvom han i de første to dage
kiggede mistænksomt på den og småknurrede af den. Han gad sgu ikke at ligge
i den, når vi ikke sad i den. LOL Nu gider han godt, efter han har lært at
den nye sofa giver kiks, hvis han ligger i den. Han syntes også at det er
fedt at den er bredere end den gamle, for nu kan han ligge ved siden af mig,
når jeg tager en lur, i stedet for at ligge PÅ mit ansigt.

Peanut kan i øvrigt alt muligt nu. Især hvis der er kiks involveret. Han kan
sidde, hoppe, gå på bagbenene, gå løs uden at blive væk og så kan han det
bedste: Han er et SYGT madøre. Han kan lide ALT, også banan, majskolber og
ananas. Selvom han ikke får det så tit. Jeg har nu lært ham at han ikke må
æde ting, før jeg giver lov. Og han er bare DYGTIG til det. Forleden gav jeg
ham mad, men glemte at sige værsågod. Jeg gik på toilettet, og da jeg kom
tilbage sad han stadig og ventede, selvom der var guf i madskålen. Han
trippede en del, men han havde slet ikke rørt maden. Jeg kan også nærmet
proppe en kiks op i næsen på ham, uden at han tager den, før jeg giver lov.
Det er så sjovt. Det med at dække og give pote, det gider han bare ikke. Jeg
træner og træner og roser og roser, men han gør det ikke... Arrg... Men ok.
Det kan være at han bare ikke gider. De andre ting fattede han på fem
minutter, så han er nok ikke for dum til at lære det. Hmm...

Det kunen være at jeg skulle slutte nu. Inden i bliver alt for trætte af
mig.

Knus til jer alle, også til jer med store hunde.

Mvh. Nana (der glæder sig vildt til den nye hvalp)

Fra : F Andersen & J Peder~

Dato : 03-11-04 15:52

Mine tårer triller ned af mine kinder. Meget morsomt historien med jeres nye
sofa. Kan lige se det for mig
Håber i får lige så mange fornøjelser af den lille pige som den modige
Peanut.

Hilsen Janni ejer af 11 Grand danois (mor, far og 9 hvalpe)

Fra : Nana Sørensen

Dato : 03-11-04 16:57

> [...]
> Peanut.
>
> Hilsen Janni ejer af 11 Grand danois (mor, far og 9 hvalpe)

Det var også så herre sjovt... Jeg stod også bare med kæmpehynden og grinede
og prøvede at undgå at vade i hans lille pølle. LOL
Jeg tror vi får masser af fornøjelse af den lille nye. Peanut elsker andre
hunde, og er stadig rigtig hvalpet, så de skal nok få leget en masse sammen.
Det bliver så godt...
Jeg var lige ude at gå med Peanut. Vi kom til en meget lille, men høj bakke.
Peanut klatrede op, og stilte så med det ene forben løftet og sniffede op i
luften. Han er helt sikkert King of The Hill.

Mvh. Nana og Peanut, som godt gider at ligge i sofaen og snaske griseøre.

Fra : Jonny og Annika

Dato : 04-11-04 19:02

Hej med dig.

Det var en god og sjov historie. Held og lykke med den lille ny, det bliver
vel nok spændende.

Hilsen Annika, Zenta og Gismo

Annika og Jonny Holm