Kalendergaver HJÆLP
Fra : Conny Nielsen

Dato : 02-11-04 23:57

Hejsa!

Er så småt i gang med kalendergaver. Nu er ideerne bare snart tomme....
Kigger i 10 krs ting osv, men helt ærligt, meget af det er ikke engang 10 kr
hver

Vi har to drenge på 3 og 6 år

Vi har valgt at nogle gaver er fælles, såsom spil, cd-er og et par pc-spil.
Tro nu ikke vi bruger flere 100 kr pr dag... Var heldig at få et Magnus og
Myggen pc-spil + cd for en 50...De er blevet delt og så det er ok for en
fælles gave. Et andet pc-spil for 25 kr. Jeg "faldt" over nogle billige
kortspil 2 for en ti-er.

Men nu er ideerne altså tomme, andre ideer søges. Her er vores:

Spil (fælles gave)
cd-er (fælles gave)
Seje tandbørster
Seje strømper
Små legopakker
Billeder/plakater til værelset

Det må gerne være noget "nyttigt", evt noget de alligevel mangler (f.eks
tandbørster, plakat til værelset osv)

Håber på mange gode ideer og på forhånd tak

Conny

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-11-04 00:35

Conny Nielsen wrote:

> [...]
> (f.eks tandbørster, plakat til værelset osv)
>
> Håber på mange gode ideer og på forhånd tak

Jeg har brugt at give farveblyanter, viskelæder, små figurer og lignende,
gerne en pakke delt ud over et par dage, og så de lidt større ting i
weekenderne når de har tid til at lege med det lige når det er åbnet.....
en pakkekalender bliver hurtigt dyr i indkøb, og jeg skal også i gang til
mine unger....

mit første køb er faktisk en deo til min søn, da han lige er ved at ramme
præpuperteten og derfor er begyndt at have den slags "behov" (behov fordi
det er en antiperspirant*G*) men derudover har jeg tænkt mig at købe lidt
praktiske gaver, som nye blyanter og farveblyanter til penalhuset, ny
blyantspidser, nyt penalhus, et par handsker (man kan få nogle til omkring
15 kr i H&M som er gode når man skal gå og holde i hånd), kort til yo-gi-oh
(pokemon er vist hittet til de lidt yngere) igen delt ud over et par
dage.... men så den gennemsnitlige pris for pakkekalenderen ikke overstiger
10 kr pr dag.... det bør måske nævnes at min knægt er 10 nu*G*

andre ting der kunne være sjove til dine drenge er måske små biler/plastdyr
til bondegården (hvis de har en sådan), malebøger... argh kangodt mærke det
er længe siden jeg havde en 3-6 årig dreng i huset*G* husker simpelthen ikke
så godt hvad de kan lide at lege med*G* pigen i huset her er 7, så det er
heller ikke helt aktuelt, hun vil jo få små spænder og lignende*G*

lige et fif... pas på med at have for dyre gaver i den alder de har nu... de
bliver KUN mere krævende og dyrere (ellers gør du selv*G*) med tiden.....

--
Knus, Sabina
DK Shadowfax

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-11-04 00:37

Er jeg den eneste, der synes, at kalendergaver er en klam fidus til at hive
flere penge ud af folk for unyttigt bras, som ingen alligevel kan bruge til
noget?

Per V.

Fra : karsten & Pia

Dato : 03-11-04 07:00

> [...]
> hive
> flere penge ud af folk for unyttigt bras, som ingen alligevel kan bruge

Man bestemmer da selv om man vil lave en pakkekalender til sine børn. Og det
behøver jo ikke være unyttigt bras, men kan være ting ungerne alligevel
skulle have som strømper, undertøj, tandbørster, tandpasta........sågar en
gulerod og et æble går an, det kunne jo være en drille nisse man havde i
huset. Nogen dage kunne den jo have for travlt med at drille (frugtfarve i
mælken, havregryn i støvlerne, etc) til at huske en pakke i
kalenderen...........kræver der kun kommer en pakke op om dagen, og at der
måske en gang om ugen er drilleri.

MVH Pia

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-11-04 13:53

> [...]
> hive
> flere penge ud af folk for unyttigt bras, som ingen alligevel kan bruge

Det er i hvert sådan, det ofte er endt der, hvor jeg færdes.
I sin tid startede min salig svigermor med pakkekaldendere til min ældste -
trods vore protester - og enden blev en unge, der juleaften ikke syntes, det
var noget særligt, for nu var pakker jo blevet en hverdagsforeteelse.
Plus frustration over, at pakkerne herefter udeblev - nu var det jo lige
blevet en vane.

Svigermor fulgte trop med nr. 2 barn. Samme resultat.
Da vi fik nr. 3, beklagede hun sig over "alle de pakker, hun jo skulle pakke
ind, og det var jo også så dyrt" og bad mig overtage kalenderne.
Det ville jeg bestemt ikke, og så fik det da en ende.

Så kan jeg bedre se fidusen i at lade drillle- eller hyggenisser flytte ind
og lave underlige ting:
Strømper og sko i køleskabet, risengryn i lommer og støvler (= en påmindelse
om, at nissen savner sin grød), sukkerskål og havregryn i soveværelset,
sovedyret i grydeskabet, blå mælk (ved hjælp af bolchefarve og en kanyle),
et æble på hovedpuden, når barnet vågner, en appelsin i bøtten med
havregryn, tandbørsten erstattet af en lakrids-do, en seddel i mors
hjemmesko om, at NU er det da på tide at læse en julehistorie og servere
varm kakao, et bundt gran, en pakke ler og stearinlys i fars seng,
ingredienser til småkagerne i mors skuffe med undertøj, et brev eller en
tegning fra nissen, etc. etc.

Hilsen Inger

Fra : Conny Nielsen

Dato : 03-11-04 21:23

">

> [...]
> hverdagsforeteelse.
> Plus frustration over, at pakkerne herefter udeblev - nu var det jo lige

Det problem havde vi ikke sidste år. Vores fik små gave, sommetider bare en
pose slik til 1 kr. Det vil de også få i år. Søger bare lidt inspiration
Vil ikke op på over 20 kr hver dag (de er 2) Så nogle dage får de en "stor"
gave (fælles) andre bare en slikkepind hver. Mange af de ting vi køber/har
købt er ting de alligevel ville få og måske mangler (tandbørst, tandpasta,
størmper osv)

> [...]
> ingredienser til småkagerne i mors skuffe med undertøj, et brev eller en

Rigtig god ide. Vi har en drillenisse på besøg fra børnehave... Sikke den
kan drille, selvom det ikke er alle der er lige gode (altså af forældrene)
Første år lagde den en elefant i køleskabet, det kan ungerne stadig huske
selvom det er 2 år siden!!!
Sidste år fik vores hver en drillenisse af deres bedste. Så de fik hjælp af
nissen fra børnehave. Selv ved vores veninde drillede de med ris i
julesokken Stor hit ved hendes dreng. Havde bare ikke lige tænkt på, at
kæde det sammen med kalendergaverne..
Så det var en ide jeg vil bruge

MVH

Conny

Fra : Holst

Dato : 04-11-04 14:12

Per Vadmand wrote:

> Er jeg den eneste, der synes, at kalendergaver er en klam fidus til at hive
> flere penge ud af folk for unyttigt bras, som ingen alligevel kan bruge til
> noget?

Man kan jo bare lade være med 1) at lave en pakkekalender eller 2) at
komme unyttigt bras i pakkekalenderen.

Fra : SE

Dato : 04-11-04 14:50

"Holst" <newsoct04@shelter.dk> skrev i en meddelelse

Per Vadmand wrote:

> [...]
til
> noget?

>Man kan jo bare lade være med 1) at lave en >pakkekalender eller 2) at

Vores på 12 år får adventsgaver i stedet for, efter eget ønske. December
måned kan være trængt nok i forvejen, og på den måde får vi måske mulighed
for at give "store ting til billige penge".

Hans gave til den 1. søndag er et spil til playstation. Det er fundet på
udsalg til 49,- men det bliver spillet jo ikke ringere af. Det bedste er, at
det er et spil han havde en gang, men som blev ødelagt. Han har talt meget
om det, så her var vi heldige.

En adventskalender på 4x50 kr er - i mine øjne - langt mere brugbar (og
billigere) end en pakkekalender til 10 kr. pr dag.

/se

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-04 11:28

On Tue, 2 Nov 2004 23:56:57 +0100, "Conny Nielsen"
<connyagnethe@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>tandbørster, plakat til værelset osv)
>
>Håber på mange gode ideer og på forhånd tak

Hejsa

Vores dtter elsker at lege med legedej og vi fandt en spand med dej og
ting til det i Føtex. Det købte vi og har nu fordelt i mange pakker.
Jeg kan ikke helt huske prisen, men mener det var under 100 kr.

God fornøjelse med agten på gode ideer.

Leif