Afinstallere software, ligesom med 'urpmi'
Fra : Mathias

Dato : 02-11-04 21:07

Hej alle.

Jeg har problemer med at min OpenOffice er tysk (det har jeg spurgt om
tidligere, dog uden svar), så jeg vil prøve at afinstallere det og
installere det igen. Jeg kan ikke se i 'urpmi --help' at man kan
afinstallere software med 'urpmi', så jeg vil lige spørge, om der er
noget à la 'urpmi', men som bare afinstallerer software. Eller, om
'urpmi' har en udokumenteret afinstallerings parameter.

Pfh. tak
--
Mvh. Mathias | @: mathias
Registrered Linux user #369699 (http://counter.li.org) @ mrside

Fra : Jesper Krogh

Dato : 02-11-04 21:08

I dk.edb.system.unix, skrev Mathias:
> [...]
> noget à la 'urpmi', men som bare afinstallerer software. Eller, om
> 'urpmi' har en udokumenteret afinstallerings parameter.

man urpme

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Mathias

Dato : 02-11-04 21:39

Tuesday 02 November 2004 21:07 sagde Jesper Krogh noget à la dette i
dk.edb.system.unix:

> man urpme
And this leads to my next question :
Bruger urpme og urpmi ikke samme pakke søgesteder?

# urpmi openoffice
Everything already installed

# urpme openoffice
unknown package: openoffice

Fra : Benjamin Bach

Dato : 04-11-04 10:10

Mathias wrote:
> [...]
> dk.edb.system.unix:

> And this leads to my next question :
> Bruger urpme og urpmi ikke samme pakke søgesteder?

prøv urpme -a openoffice

Og ellers så brug dog Mandrakes GUI, hvis du har Mandrake...

/Benjamin

Fra : Mathias

Dato : 04-11-04 22:06

Thursday 04 November 2004 10:09 sagde Benjamin Bach noget à la dette i
dk.edb.system.unix:

> prøv urpme -a openoffice

Prøver jeg - når der bliver lejlighed til det. Jeg har nemlig fået
OpenOffice til at virke på dansk igen.

> Og ellers så brug dog Mandrakes GUI, hvis du har Mandrake...

Havde ikke lige set dén