manglende scrool i gentoo... USB mus
Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 02-11-04 16:15

jeg har ingen andelse om hvor scrool ikke virker.. og jeg elsker og
bruge scrool da det gør det så meget lettere :) hilfe

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 02-11-04 16:18

Jesper Staun Hansen wrote:
> jeg har ingen andelse om hvor scrool ikke virker.. og jeg elsker og
> bruge scrool da det gør det så meget lettere :) hilfe

jeg mener scroll :P

Fra : Kenneth Buchwald Joh~

Dato : 02-11-04 16:56

Jesper Staun Hansen wrote:

> jeg mener scroll :P

Normalt skal man bare tilføje linien

Option "ZAxisMapping" "4 5"

til filen /etc/X11/XF86config eller /etc/X11/xorg.conf (sikkert den
sidste) der, hvor der står noget information om din mus...

mvh Kenneth

Fra : andy

Dato : 02-11-04 19:13

Kenneth Buchwald Johansen wrote:

> [...]
>
> til filen /etc/X11/XF86config eller /etc/X11/xorg.conf (sikkert den
> sidste) der, hvor der står noget information om din mus...

og eventuel også

option "protocol" "IMPS/2"

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 02-11-04 17:20

andy wrote:

> og eventuel også
>
> option "protocol" "IMPS/2"

så har jeg det her...

Section "InputDevice"

Identifier "Keyboard1"
Driver "keyboard"
Option "AutoRepeat" "250 30"

Option "XkbRules" "xorg"
Option "XkbModel" "pc105"
Option "XkbLayout" "dk"

EndSection

Det virker ikke helt rigtig som det skal... desuden bliver jeg nød til
at skrive
LC_ALL=da_DK.ISO-8859-1 xchat-2
når jeg skal have danske bogstaver i xchat... og det kan jeg leve med,
men det sker at terminalen lukkes en gang i mellem :p

kan jeg ikke få de dejlige danske sprog taster til at loade automatisk ?

Fra : andy

Dato : 02-11-04 19:26

Jesper Staun Hansen wrote:

> [...]
> men det sker at terminalen lukkes en gang i mellem :p
>
> kan jeg ikke få de dejlige danske sprog taster til at loade automatisk ?
har du i /etc/rc.conf

keybord til "dk"

consolfonte til lat1-16

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 02-11-04 17:58

andy wrote:

> har du i /etc/rc.conf
>
> keybord til "dk"
>
> consolfonte til lat1-16

KEYMAP="dk"
CONSOLEFONT="default8x16"
CONSOLETRANSLATION="8859-1_to_uni"
CLOCK="UTC"
SET_WINDOWKEYS="yes"
EXTENDED_KEYMAPS=

noget der skal rettes udover consolefont?? vil gerne vide hvis jeg har
lavet flere fejl :p

Fra : andy

Dato : 02-11-04 22:06

Jesper Staun Hansen wrote:

> KEYMAP="dk"
> CONSOLEFONT="default8x16"
CONSOLEFONT="lat1-16" det virker ved mig.
> [...]
> SET_WINDOWKEYS="yes"
> EXTENDED_KEYMAPS=
>

> noget der skal rettes udover consolefont?? vil gerne vide hvis jeg har

du kan også lige tjekke denne side der står en del godt om gentoo.
http://www.hardinfo.dk/show.asp?desc=947