Omdøbe filer med *
Fra : Hans-Henrik Andersen

Dato : 02-11-04 15:46

Hej

Jeg har et lille problem, som nok er en lille udfordring for folk der er
hajer til expressions:

Jeg en række filer der hedder følgende (eksempel:
fil1.rar.1234-5678
fil1.r01.2345-6789
fil1.r02.3456-7890

Dem vil jeg gerne have omdøbt til følgende:
fil1.rar
fil1.r02
fil1.r02
o.s.v.

Jeg kunne forestille mig noget lignende (men følgende virker ikke): mv
*.r??.* *.r??
MV kræver et destinationsbibliotek ved flere filer???

Er der nogen der kan hjælpe mig?

M.v.h.

Hans-Henrik

Fra : Allan Joergensen

Dato : 02-11-04 16:08

Hans-Henrik Andersen <hha29@tiscali.dk> wrote:

> Jeg kunne forestille mig noget lignende (men følgende virker ikke): mv
> *.r??.* *.r??

man rename

Jeg ved ikke hvilket OS du bruger, men på Debian er det en del af

# dpkg -S `which rename`
perl: /usr/bin/rename

--
Allan Joergensen

"I love how all girls a move dem body!" - Reel 2 Real

Fra : Peter Makholm

Dato : 02-11-04 17:12

Allan Joergensen <allan@nowhere.dk> writes:

> Jeg ved ikke hvilket OS du bruger, men på Debian er det en del af
>
> # dpkg -S `which rename`
> perl: /usr/bin/rename

Det er desvære nærmest kun Debian der bruger rename-scriptet fra
perl-distributionen. De fleste andre linux-distributioner bruger den
rename-komando der er i util-linux.

util-linux rename kan bare ikke særlig meget.

--
Peter Makholm | Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
peter@makholm.net |

Fra : Allan Joergensen

Dato : 02-11-04 17:37

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

> Det er desvære nærmest kun Debian der bruger rename-scriptet fra
> perl-distributionen. De fleste andre linux-distributioner bruger den
> rename-komando der er i util-linux.

Det er jo bare endnu en grund til at være glad for Debian :)

Allan Joergensen

"Bother!" said Pooh, as he rolled over into the wet spot.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 02-11-04 18:20

Hans-Henrik Andersen wrote:
> [...]
> MV kræver et destinationsbibliotek ved flere filer???

Prøv med mmv

Fra : Michael Knudsen

Dato : 03-11-04 20:49