Asp skal kun hente d.d og frem
Fra : Henry

Dato : 26-10-04 14:12

Hej jeg har en ASP side der printer ud fra en aktivitetskalender med Access
database.

Det virker fint nok men jeg vil gerne have den kun udskriver fra d.d og frem
så gamle ikke slettede poster kommer med
koden ser således ud

strSQL = "SELECT dag, maaned, beskrivelse FROM events Where eventtype = 1
ORDER BY maaned, dag"

Hvad skal jeg mon have tilføjet for at den henter poster d.d og fremtidige
aktiviteter.

På forhånd tak

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-10-04 14:33

Henry skrev:

> strSQL = "SELECT dag, maaned, beskrivelse FROM events Where eventtype = 1
> ORDER BY maaned, dag"

En simpel løsning:

.... WHERE DateSerial(Year(now), maaned, dag) >= Date ...

Hvad gør du i øvrigt når du når til årsskiftet?

En anden mulighed er at droppe felterne maaned og dag og i stedet
benytte et datofelt med datatypen Dato/Tid. Det vil gøre det lettere
både mht. sortering og filtrering. Du kan altid udtrække dag og måned
fra en dato ved hjælp af Day/Month-funktionerne

SELECT dato, beskrivelse FROM events
WHERE eventtype = 1 AND dato >= Date
ORDER BY dato

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henry

Dato : 27-10-04 08:08

> En simpel løsning:
>
> ... WHERE DateSerial(Year(now), maaned, dag) >= Date ...
>
> Hvad gør du i øvrigt når du når til årsskiftet?

Mange tak for hjælp

Du har selvfølgelig ret jeg er nødt til at have årstallet med for at den
ikke hopper ind forkert ved årsskiftet.

Mvh
Henry