æøå mangler i asp-side kaldet med CreateOb~
Fra : carsten Pinderup

Dato : 25-10-04 17:51

Hej kloge hoveder

Jeg prøver at udtrække db oplysninger fra en asp-side til en
anden webside.

Jeg har flg script på siden der skal vise indholdet:

<%@Language="VBScript" CODEPAGE="1252" LCID="1030"%>

<head>
charset=windows-1252">
</head>
<%
url = "http://www.sls.dk/admin/smaagrise/side.asp"
set xmlhttp = CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")
xmlhttp.open "GET", url, false
xmlhttp.send ""
Response.write xmlhttp.responseText
set xmlhttp = nothing
%>

side.asp består af både alm. html og noget VBscript. Æ, ø og å
vises såm et ? - uanset det er fra html-koden eller fra scriptene
- Hvorfor det ?

Hilsen Carsten Pinderup

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 25-10-04 18:21

carsten Pinderup wrote:
> Hej kloge hoveder
>
> Jeg prøver at udtrække db oplysninger fra en asp-side til en
> anden webside.
>
> Jeg har flg script på siden der skal vise indholdet:

[snip kode]

> side.asp består af både alm. html og noget VBscript. Æ, ø og å
> vises såm et ? - uanset det er fra html-koden eller fra scriptene
> - Hvorfor det ?

Prøv først at sætte charset til iso-8859-1 eller utf-8.
eksempel
response.Charset = "iso-8859-1"

Og hvis det ikke virker så prøv at ændre din codepage til utf-8.
eksempel
CODEPAGE="65001"

ps. sidste mulighed kræver at ASP-koden bliver skrevet i utf-8.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : carsten Pinderup

Dato : 25-10-04 19:09

> Prøv først at sætte charset til iso-8859-1 eller utf-8.
> eksempel
> response.Charset = "iso-8859-1"
hvor skal det sættes ? i side.asp ?

> Og hvis det ikke virker så prøv at ændre din codepage til utf-8.
> eksempel
> CODEPAGE="65001"
>
> ps. sidste mulighed kræver at ASP-koden bliver skrevet i utf-8.
Det er det ikke - har nemlig prøvet denne codepage, da fremkom der
!!!?! i stedet for ? - så vidt jeg husker.

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 25-10-04 19:38

carsten Pinderup wrote:

> hvor skal det sættes ? i side.asp ?

Ja i toppen af din side.asp lige efter din codepage.
Noget ala.
<%@Language="VBScript" CODEPAGE="1252" LCID="1030"%>
<% response.Charset = "iso-8859-1" %>

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : carsten Pinderup

Dato : 25-10-04 19:58

> Ja i toppen af din side.asp lige efter din codepage.
> Noget ala.
> <%@Language="VBScript" CODEPAGE="1252" LCID="1030"%>
> <% response.Charset = "iso-8859-1" %>

og det hjalp rigtigt meget Takker.