Ordning af streng fra array
Fra : Kruger

Dato : 10-10-04 17:58

Hejsa

Er der nogen der har nogle gode idéer til hvordan jeg kan lave et
array, arrStr, ud fra arrRel, bestående af nogle understrenge
sorteret efter det første nr i rækken (eg. 0 ved 0-22).

arrRel:
arrRel(0) = 0-22
arrRel(1) = 0-48
arrRel(2) = 0-49
arrRel(3) = 22-23
arrRel(4) = 23-25
arrRel(5) = 23-51
arrRel(6) = 49-50

arrStr:
arrStr(0) = 0-22,0-48,0-89
arrStr(1) = 22-23
arrStr(2) = 23-25,23-51
arrStr(3) = 49-50

Håber nogen kan hjælpe.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : terje

Dato : 11-10-04 10:53

Kruger wrote
> Hejsa
>
> Er der nogen der har nogle gode idéer til hvordan jeg kan lave et
> array, arrStr, ud fra arrRel, bestående af nogle understrenge
> sorteret efter det første nr i rækken (eg. 0 ved 0-22).

> [...]

Jeg tror du må forklare nærmere hva det er du ønsker å gjøre. Gi oss
eksempler på hvordan dine data ser ut

terje

Fra : Kruger

Dato : 11-10-04 12:24

> Jeg tror du må forklare nærmere hva det er du ønsker å gjøre. Gi oss
> eksempler på hvordan dine data ser ut

Der er som ikke så meget mere at forklare.
Jeg leder efter en metode til, ud fra arrRel:

arrRel(0) = 0-22
arrRel(1) = 0-48
arrRel(2) = 0-49
arrRel(3) = 22-23
arrRel(4) = 23-25
arrRel(5) = 23-51
arrRel(6) = 49-50

at lave et array, bestående af nogle strenge, hvor de enkelte items
fra arrRel er sorteret efter det første nummer i rækken. F.eks ved
arrRel(0), arrRel(1) og arrRel(2) starter alle med "0", hvor de så
skal puttes ind i én streng, og arrRel(4) og arrRel(5) starter begge
med 23, hvor de så skal puttes ind i en anden.

Indholdet af arrRel skifter selvfølgelig. Så det jeg leder efter er en
metode/funktion til at sortere.

Der er ikke så meget mere at fortælle om min data. Arrayet
repræsenterer nogle produktkategorier med henholsvis id & subid. Der
så skal sorteres ud fra subid, det første tal.

Håber det uddybede lidt.

Mvh
Mads

Fra : terje

Dato : 11-10-04 13:30

Kruger wrote
> arrRel(0) = 0-22
> arrRel(1) = 0-48
> arrRel(2) = 0-49
> arrRel(3) = 22-23
> arrRel(4) = 23-25
> arrRel(5) = 23-51
> arrRel(6) = 49-50

Hvis jeg forstår deg rett så må du sjekke både det første tegnet (om det
er 0) og det andre tegnet (eks. 23). Da kan du kanskje bruke Mid til å
lage to midlertidige variabler sTmp1 (første tegn) og sTmp2 (to første
tegn). Deretter sjekke først sTmp1 om dette er et 0. I så fall kan du
Exit For. Hvis sTmp1 derimot ikke er en 0 sjekker du innholdet i sTmp2.
Her er et raskt forslag, men kanskje har jeg misforstått deg?

For l = 0 To UBound(arrRel)
sTmp1 = Mid(arrRel(l), 1, 1)

   If sTmp1 = "0" Then m_s0 = (m_s0 & arrRel(l) & ","): Exit For '// Du
sier alle 0 skal puttes i en streng
sTmp2 = Mid(arrRel(l), 1, 2)

   Select Case CInt(sTmp2)
    Case 22, 23