x antal point pr. online time
Fra : jonas

Dato : 09-10-04 23:05

Hej Asp NG!

Jeg har lavet et community hvor man kan oprette en bruger, her er
der så en time tæller, så man kan se hvor lang tid man har været
online. Dette gør jeg ved at der er en start session, og en slut
session, som så ligger sekunderne man har været online i denne
session sammen med de andre sekunder i databasen.

Mit problem er så at nu vil jeg gerne kunne give hver bruger X
antal point pr. time de er online.

Nogle der har en ide til dette?

Mvh. Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Yoda.dk - Lars

Dato : 10-10-04 17:48

hvad med tid(sekunder) / 60 *point pr time ?

--
Venlig hilsen
Lars Andersen

Fra : jonas

Dato : 11-10-04 10:23

Yoda.dk - Lars wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> hvad med tid(sekunder) / 60 *point pr time ?

Problemet er bare at den skal huske hvis man f.eks. var på i 1 time og
20 min. Så skal den jo give x antal point næste gang brugeren er på i
kun 40 min. Plus at man også skal kunne bruge sine point..

Fra : Yoda.dk - Lars

Dato : 12-10-04 16:58

så kunne du jo sige

int (sluttid/60)

og så lægge det i databasen

så fjerne den decimalerne og tager kun hele timer

Fra : jonas

Dato : 14-10-04 10:39

Yoda.dk:
> int (sluttid/60)
> og så lægge det i databasen
> så fjerne den decimalerne og tager kun hele timer

Hvad så med den tid som er til overs, den skal databasen jo så huske til
næste gang.. ?

Fra : Yoda.dk - Lars

Dato : 16-10-04 19:22

så hvis du tager tiden .. (minutterne) / 60 og tager et helt tal.. så svarer
det til hvor mange hele timer folk har været på .. eks

timer = int(minutter/60)