Left(mystring,1)
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 09-10-04 11:39

Left(MyString, 1) vælger det første bogstave, men hvordan får jeg valgt hele
strengen bortset fra det første?

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : Torben Brandt

Dato : 09-10-04 15:29

Christian M. Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Left(MyString, 1) vælger det første bogstave, men hvordan får jeg valgt hele
> strengen bortset fra det første?

Prøv at se på
Mid(MyString, 2)

Jeg kan dog ikke huske hvad der sker hvis MyString fx har længde 0...

/Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 09-10-04 16:21

"Torben Brandt"

> Prøv at se på
> Mid(MyString, 2)

Mange tak. Det virker perfekt!

> Jeg kan dog ikke huske hvad der sker hvis MyString fx har længde 0...

MyString kommer ikke til at have længden 0 i mit tilfælde, så jeg ved det
heller ikke

Fra : Yoda.dk - Lars

Dato : 10-10-04 17:49

Du kan gøre det med right(mystring,len(mystring)-1)

--
Venlig hilsen
Lars Andersen