Lille skilt ved billede
Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 17:51

Hej
Hvis man vil have en lille kommentar til at komme frem når man holder
curseren henover f.eks. et billede, er det så ok bare at skrive alt="den
tekst jeg vil skrive", eller er der en mere korrekt måde at gøre det på?

Mvh Peter

Fra : Henny

Dato : 24-10-04 17:55

"Peter Stenkilde" <pfs (at) lightship punktum dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> curseren henover f.eks. et billede, er det så ok bare at skrive alt="den
> tekst jeg vil skrive", eller er der en mere korrekt måde at gøre det på?

Det er mere korrekt at skrive title="den tekst jeg vil skrive", det virker i
de mest brugte browsere. Du kan dog ikke undgå alt elementet, hvis du vil
skrive valid kode. Alt elementet skal fortælle noget rammende om billedet,
da det er beregnet til at blive vist, hvis billedet af en eller anden grund
ikke kan blive vist. Alt elementet vises dog som title i IE, hvis der ikke
er et title element.

Mvh.

Henny

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 19:20

"Henny" <henny@nospam.dk> wrote in message
> [...]
grund
> ikke kan blive vist. Alt elementet vises dog som title i IE, hvis der ikke

Tusind tak. Det ser ud til at fungere!
Men når jeg chekker for browser errors i Dreamweaver siger den: "The title
attribute of the IMG tag is not supported. [Netscape Navigator 6.0]
Hvad siger i til det? Og hvad vil netscape 6.0 vise hvis ikke den kan vise
title? Alt teksten?

Mvh Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-10-04 19:47

> [...]

>Men når jeg chekker for browser errors i Dreamweaver siger den: "The title
>attribute of the IMG tag is not supported. [Netscape Navigator 6.0]

Jeg vil nu tro det var understøttet i Netscape 6, men under alle
omstændigheder, så er der nok ikke mange, der bruger den mere,
der er kommet flere nyere versioner siden.

Så det ville jeg ikke tage hensyn til.

I andre ældre browsere er det heller ikke understøttet, men de er
alle meget gamle, så antallet der bruger dem er meget lille.
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 20:02

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> Jeg vil nu tro det var understøttet i Netscape 6, men under alle
> omstændigheder, så er der nok ikke mange, der bruger den mere,
> der er kommet flere nyere versioner siden.
>
> Så det ville jeg ikke tage hensyn til.

Så ignorere jeg det bare Tak for hjælpen

Mvh Peter

Fra : jopa

Dato : 24-10-04 19:41

Henny skriblede bla følgende:

> Det er mere korrekt at skrive title="den tekst jeg vil skrive", det
> virker i de mest brugte browsere

Spamhøstere surfer lystigt i nyhedsgrupperne derfor rimeligt at bruge eget
domæne

--

Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 19:53

"jopa" <j@zora.invalid> wrote in message
> Spamhøstere surfer lystigt i nyhedsgrupperne derfor rimeligt at bruge eget
> domæne
>
> --
>
> Mvh. John

Undskyld, det forstår jeg ikke... Har det noget at gøre med mit spørgsmål?

Mvh Peter

Fra : Henny

Dato : 24-10-04 19:57

> "jopa" <j@zora.invalid> wrote in message

> Undskyld, det forstår jeg ikke... Har det noget at gøre med mit spørgsmål?

Jeg tror, John hentyder til min reply-adresse, henny@nospam.dk . Det er en
valid adresse, hvilket John nok ikke er klar over. Tiscali ejer domænet
nospam.dk og jeg har en gratis konto hos dem. Det står enhver frit for at gå
hen og gøre lige så. Jeg har brugt adressen i flere år, og modtager (touch
wood) endnu ikke spam på den.

Mvh.

Henny

Fra : jopa

Dato : 25-10-04 11:03

> [...]
> frit for at gå hen og gøre lige så. Jeg har brugt adressen i flere
> år, og modtager (touch wood) endnu ikke spam på den.

Min uforbeholdne undskyldning mente du var opkoblet ved Telia., og tænkte
ikke længere.

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 24-10-04 19:59

Peter Stenkilde skriblede bla følgende:

> Undskyld, det forstår jeg ikke... Har det noget at gøre med mit
> spørgsmål?

Bemærk emne
samt hvem det er svar til.

--

Mvh. John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-10-04 07:57

>Undskyld, det forstår jeg ikke... Har det noget at gøre med mit spørgsmål?

Nej, det er ren goddag mand økseskaft.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-10-04 08:01

jopa skrev:

>Spamhøstere surfer lystigt i nyhedsgrupperne derfor rimeligt at bruge eget
>domæne

Den slags kan du skrive om i dk.admin.netmisbrug. Og det ville
klæde dig at sætte dig ind i de sager du vil beskæftige dig med.
Domænet nospam.dk har Tiscali (dengang Image) stillet til
rådighed for deres kunder siden 1999.

Xfut dk.admin.netmisbrug
(svar sendes til den gruppe og kan kun læses dér)

--
Bertel   http://bertel.lundhansen.dk/

Fra : jopa

Dato : 25-10-04 09:27

Bertel Lund Hansen skriblede bla følgende:
> Den slags kan du skrive om i dk.admin.netmisbrug.

Det styrer jeg selv.
Da det ofte ses at folk af forskellige årsager bruger andres domæne som
e-mail i newsgrupperne bør det påtales hvad enten du kan lide det eller ej.
Er vedkommende kunde ved Tiscali undskylder jeg.
--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-10-04 00:31

jopa <j@zora.invalid> skrev:

> Da det ofte ses at folk af forskellige årsager bruger andres
> domæne som e-mail i newsgrupperne bør det påtales

Er det ikke dig selv der skal undersøge hvordan det forholder
sig før du brokker dig?

I nævnte tilfælde tråde du faktisk Henny over tærene, selv om
hun brugte en valid adresse.

Du har undskyldt fejlen, og er dermed tilgivet!

Jeg kan heller ikke fordrage at folk bruger falsk navn og adresse,
men jeg undersøger det før jeg udtaler mig om det.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 26-10-04 09:42

Allan Vebel skriblede bla følgende:

> Jeg kan heller ikke fordrage at folk bruger falsk navn og adresse,
> men jeg undersøger det før jeg udtaler mig om det.

Hold da helt kæft jeg har sagt undskyld.til vedkommende så
hvad rager det egentlig dig ? er du nu også blevet netbetjent.

Vedr din trussel om Plonk så lige et ?
Hvor lang tid tager det normalt at finde ud af noget sådant.

Er du seriøs så stop med dine tomme trusler og Plonk mig i stilhed

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-04 09:59

jopa skrev:

>er du nu også blevet netbetjent.

Ingen af dine indlæg i denne her tråd handler om dens emne. De er
alle udtryk for at du vil prøve at regulere andres adfærd.

Hvor meget mere netbetjent kan man blive?

Xfut dk.admin.netikette

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-10-04 00:31

jopa <j@zora.invalid> skrev:

> Hold da helt kæft jeg har sagt undskyld.til vedkommende så
> hvad rager det egentlig dig ? er du nu også blevet netbetjent.

Det der triggede mig var linien

Det kan du simpelthen ikke være bekendt at skrive. Jeg har
altid anset Bertel som en seriøs skribent - og jeg har også
altid anset dig som en seriøs skribent - og så kommer du
pludselig med sådan noget.

Vi har alle været med i mange år, og har altid kunnet tale
fornuftigt sammen, så jeg kan ikke helt forstå hvad der er
gået galt i kommunikationen?

Jeg har ingen ambitioner om at at være netbetjent, men når
ellers seriøse debattører kommer op at toppes, så kan jeg da
ikke lade være med at kommentere det.

Bid det i dig, John, jeg mener jo ikke noget ondt med det. Du
lyder bare som en gammel sur stodder når du udtaler sådan
noget

Min pointe er bare at du skal passe på med den slags udtryk.

Jeg er selv meget påpasselig med at kalde folk det ene eller
det andet - det kan skade mig i sidste ende, og dette er jo et
offentligt medie vi bevæger os i - her er vi nødt til at opføre os
ordentligt - for seriøsitetens skyld.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 27-10-04 09:29

Allan Vebel skriblede bla følgende:

> Bid det i dig, John, jeg mener jo ikke noget ondt med det. Du
> lyder bare som en gammel sur stodder når du udtaler sådan
> noget

Ja ved det godt og egentlig heller ikke min natur, men det bunder i andre
oplevelser med bla vedkommende.
Skal nok "opføre" mig ordentligt ) for eftertiden og så prøve at
ignorere det der ikke passer ind i mit univers.

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-10-04 22:25

jopa <j@zora.invalid> skrev:

> så prøve at ignorere det der ikke passer ind i mit univers.

Jamen, så er det uddebatteret. Håber på at vi kan snakke
normalt sammen fremover.

No bad feelings from here!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 25-10-04 16:27

Bertel Fjols skriblede bla følgende:

> Den slags kan du skrive om i dk.admin.netmisbrug.

Kom lige i tanke om at det jo ikke er usædvanligt at andre fra denne gruppe
ind i mellem gør opmærksom på det samme vedr brug af andres e-mailadresse.
Det sker rent faktisk jævnligt hr betjent.

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-10-04 01:07

jopa <j@zora.invalid> skrev:

> Bertel Fjols skriblede bla følgende:

Normalt plonker jeg folk der skriver sådan noget, men du
er gennem tiden kommen med så meget godt at jeg lige
vil se tiden an.

Skal vi ikke lige finde den rette tone igen?

FUT: news.dk.admin.netikette

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : inga schmidt

Dato : 24-10-04 17:56

Peter Stenkilde wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> curseren henover f.eks. et billede, er det så ok bare at skrive alt="den
> tekst jeg vil skrive", eller er der en mere korrekt måde at gøre det på?

Nej, 'alt' betyder alternativ, d.v.s. det bruges når billedet af den ene
eller anden grund ikke vises. Du skal i stedet bruge title="din tekst", så
virker det også i andre browsere end IE, der fejlagtigt viser alt-teksten,
når cursoren holdes over.

--
Mvh Inga
www.initiaweb.dk