Problem at mit design bliver opfattet som ~
Fra : Mark

Dato : 24-10-04 14:03

hej!

jeg har et problem at min sites design bliver opfattet som et
billede, og kan derfor nemt blive kopiet. Hvordan kan jeg lave
det så mit design ikke bliver opfattet som et billede ?

med venlig hilsen

Mark

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-10-04 14:55

Mark skrev:

>jeg har et problem at min sites design bliver opfattet som et
>billede, og kan derfor nemt blive kopiet. Hvordan kan jeg lave
>det så mit design ikke bliver opfattet som et billede ?

Forstår ikke spørgsmålet, kom med et link til siden.

Men alt indhold [1] på en hjemmeside kan altid nemt kopieres.

[1] borset fra serversidekode (php og asp f.eks.)
--
Knud

Fra : Morten Fangel

Dato : 24-10-04 20:22

Mark wrote:
> jeg har et problem at min sites design bliver opfattet som et
> billede, og kan derfor nemt blive kopiet. Hvordan kan jeg lave
> det så mit design ikke bliver opfattet som et billede ?
Den måde der oftest får folk i prob. er ved at sætte billedet som
baggrund i en table/div/noget, og i det felt lave et 100% stort
gennemsigtigt 1x1px gif/png billede... når folk så klikker "vis billede"
får de et 1x1px gennemsigtigt gif/png billede... og man kan ikke lave
"show background image" fordi der er et billede foran..

Det er den måde Google beskytter dens billeder (Google Print) mod kopi...
De benytter så også obscure navne, fordi billedern kommer fra en
database etc - men basicly..

Morten Fangel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-10-04 21:35

Morten Fangel wrote:

> [...]
> billede" får de et 1x1px gennemsigtigt gif/png billede... og man kan
> ikke lave "show background image" fordi der er et billede foran..

Det hindrer da ikke nogen i at lave en PrintScreen og hente billedet ud af
helheden i et grafikprogram.

Der er kun én stensikker måde at hindre kopiering af ens koder og billeder:
Lad være med at lægge det på nettet.

http://www.html-faq.dk/1014.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Morten Fangel

Dato : 24-10-04 21:40

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> helheden i et grafikprogram.
>
> Der er kun én stensikker måde at hindre kopiering af ens koder og billeder:

ja, men det skader ikke at gøre det lidt mere besværligt, så folk der
gør så idiotiske ting som at kopiere designs måske indser at det ikke er
noget man må..

Besides, hvis du virkeligt vil have ting, så installer en off-line
proxy... de er lavet til folk på dail-up, men er også brugbare til
sådanne ting ;)

Morten Fangel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-10-04 21:58

Erik Ginnerskov skrev:

>Det hindrer da ikke nogen i at lave en PrintScreen og hente billedet ud af
>helheden i et grafikprogram.

Ja, men har I fattet, hvad det egentlig er, Mark spørger om?

Det er muligt, at min hjerne ikke roterer særlig hurtigt, men jeg
forstår ikke, hvad det er han spørger om.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-10-04 22:01

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Ja, men har I fattet, hvad det egentlig er, Mark spørger om?
>
> Det er muligt, at min hjerne ikke roterer særlig hurtigt, men jeg
> forstår ikke, hvad det er han spørger om.

Jeg har fattet lige så meget som dig. Jeg venter på, at han efterkommer din
opfordring til at poste en url til problemsiden.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-10-04 22:17

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:

> jeg forstår ikke, hvad det er han spørger om.

Heller ikke jeg.

Jeg regner med at han bruger en ældre version af Publisher,
der godt kan finde på et konvertere tekst om til grafik hvis
teksten ligger i nærheden af billedet.

Det er dog ikke værd at kopiere

--
Allan Vebel